۰
plusresetminus

نخبه نی ریزی کنکور سراسری: اعتقادی به کلاس کنکور ندارم

تاریخ انتشارجمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۶
زهرا حسین نژاد یکی از داوطلبان کنکور سراسری ۹۴، دانش آموز دبیرستان والفجر8 شهرستان نی ریز در رشته علوم انسانی است که موفق به کسب رتبه 278 منطقه دو کشور شده است.
نخبه نی ریزی کنکور سراسری: اعتقادی به کلاس کنکور ندارم
به گزارش حافظ نیوز به نقل از نبض نی ریز، زهرا حسین نژاد یکی از داوطلبان کنکور سراسری ۹۴، دانش آموز دبیرستان والفجر8 شهرستان نی ریز در رشته علوم انسانی است که در اولین سال شرکت در کنکور، موفق به کسب رتبه 278 منطقه دو کشور شده است.

خبرنگار ما در یک نشستی صمیمی با این نخبه شهرستان نی ریز گفتگو کرده است که در ادامه می آید:

آیا توقع کسب چنین رتبه و موفقیتی را داشتی؟

تا قبل از کنکور مطمئن بودم که رتبه 2رقمی می آورم، اما امسال به دلیل تغییرسبک سوالات کنکور و متفاوت بودن با کنکور سال های گذشته، رتبه من سه رقمی شد.

اصلی ترین عامل موفقیت خود را در چه میدانید؟

اصلی ترین عامل موفقیتم را بعد از لطف خدا، پشتکار و اراده خودم می دانم و معتقدم تنها راه موفقیت در کنکور سراسری تلاش خود فرد است.

رتبه 278 کنکور انسانی روزانه چند ساعت درس خوانده است؟

برنامه ریزی من برای کنکور از تابستان پارسال آغاز شد. در تابستان، درس های سال دوم و سوم دبیرستان را به طور کامل خواندم. از دی ماه در کنار درس های پیش دانشگاهی ام، مجددا درس خواندن برای کنکور را آغاز کردم. سعی کردم روزانه تا 9 ساعت مطالعه کنم و در روزهای تعطیل تا 16 ساعت هم درس می خواندم. به طوری که تا زمان کنکور 2 بار تمامی کتاب هایم را خواندم.

آیا در کلاس کنکور یا کلاس های خصوصی شرکت کردید؟

در هیچ کلاس خصوصی یا کنکوری شرکت نکردم و اعتقاد دارم شرکت کردن در کلاس های کنکور اثر چندانی ندارد و فقط از کتاب های تست استفاده و در آزمون های آزمایشی شرکت کردم.
نفر برتر کنکور انسانی در نی ریز

چرا رشته انسانی را انتخاب کردید؟

من از بچگی به پزشکی علاقه مند بودم و این علاقه تا پایان دوره راهنمایی با من بود، تا اینکه در سال اول دبیرستان با تدریس زیبای معلم ادبیاتم به شعر و ادبیات علاقه مند شدم و رشته علوم انسانی را برای ادامه تحصیل انتخاب کردم. در سال دوم دبیرستان، تدریس زیبای معلم عربی ام مرا به این درس بسیار علاقه مند کرد و این علاقه باعث شد، درصد درس عربی من در کنکور به 93 برسد.

قصد ادامه تحصیل در چه رشته ای دارید؟ برای آینده تان چه برنامه ای دارید؟

دوست دارم رشته حقوق در دانشگاه شیراز تحصیل کنم و به مقاطع بالای علمی برسم و بتوانم به عنوان یک استاد برجسته در دانشگاه تدریس کنم.

چه توصیه ای به کنکوری های سال آینده دارید؟

من به تمام کنکوری ها سال آینده توصیه می کنم به درس و دانشگاه اهمیت بیشتری بدهند و مطمئن باشند نتیجه تلاش های خود را خواهند دید. به مسئولین و مدیران مدارس پیشنهاد می کنم با برگزاری مسابقات علمی و ایجاد شور و نشاط، حس رقابت و تلاش را بین دانش آموزان تقویت کنند.

اگر صحبت پایانی دارید، بفرمایید.

جا دارد در اینجا از زحمات خانواده ام، پدر و مادر، مدیر مدرسه و دبیرانم به خصوص دبیر درس عربی ام صمیمانه تشکر کنم.

 
کد مطلب : ۹۲۶۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما