آیت الله ایمانی در خطبه های نماز جمعه شیراز:

از بین بردن فضای «نقد منصفانه» به نفع دولت و آینده کشور نیست/ متن برجام باید در مجلس و شورای عالی امنیت ملی با دقت بررسی شود/ نباید با توافق هسته ای به صورت شعاری و احساسی برخورد کرد

9 مرداد 1394 ساعت 16:57

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: آنها که می خواهند آنچه را که در مذاکرات هسته ای به دست آمده است نادیده بگیرند و با عینک بدبینی به آن نگاه و موضع گیری کنند، باید بدانند که این رویه به نفع مردم، کشور، نظام و رهبری نیست.


به گزارش "حافظ نیوز" آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه نماز جمعه این هفته شیراز بیان داشت: باید جامعه را در فرصت بررسی برنامه جامع اقدام مشترک ایران و گروه 1 +5 (برجام)، آرام ، به دور از تنش و دودستگی و تفرقه و اختلاف نگه داریم تا کارشناسان بتوانند در فضایی آرام، نقاط ضعف و قوت برجام را شناسایی کنند.

امام جمعه شیراز ، اجازه ندادن به فضای نقد منصفانه را به نفع نظام، دولت و آینده کشور ندانست و گفت: دولت با دقت مساله را پیگیری می کند و البته نباید فضای جامعه را به سمت و سویی برد که کسی جرات اظهار نظر درباره برجام را نداشته باشد.

آیت الله ایمانی بیان داشت: با توجه به اظهارنظرهای خصمانه دشمن پس از دستیابی به توافق در وین، باید از دامن زدن به اختلافات درونی پرهیز و موضع گیری دشمن را رصد و پاسخی هوشمندانه به این مواضع ارائه کرد.

وی بیان کرد: اکنون برجام در شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است و باید توجه داشت که این مساله موضوعی شعاری و احساسی نیست چرا که به منافع ملی کشور در سال ها و قرن های آینده مرتبط است.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به سفر فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه به تهران نیز گفت: فابیوس بدترین مواضع را در طول مذاکرات علیه جمهوری اسلامی ایران را داشت، او همان کسی است که در دوران نخست وزیری اش خون های آلوده به ویروس ایدز به ایران روانه کرد و کشور از آن روز گرفتاری این بیماری مهلک شد.

آیت الله ایمانی اظهار کرد: با این وجود بزرگی، عظمت و ریشه دار بودن ملت ایران در سفر وزیر امور خارجه فرانسه مشاهده شد که او را با وجود سوابقی که ذکر شد به کشور خود راه می دهند و با احترام و میهمان دوستی، پذیرایی کردند و این مقایسه ای است بین ما و آنها.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از خطبه ها با گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه که در سال 58 در تهران اقامه شد ، گفت:نماز جمعه حلقه وصل مردم، رهبری و ولایت است و در سال هال گذشته همواره پشتوانه ای برای نظام، پایگاه بصیرت افزایی و حمایت از مظلومان و جایگاه رسیدگی به محرومان و مدافع مواضع حق دولتمردان بوده است.

منبع: ایرنا


کد مطلب: 9278

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/9278/بین-بردن-فضای-نقد-منصفانه-نفع-دولت-آینده-کشور-نیست-متن-برجام-باید-مجلس-شورای-عالی-امنیت-ملی-دقت-بررسی-شود-نباید-توافق-هسته-صورت-شعاری-احساسی-برخورد

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir