۰
plusresetminus

دارایی های بلوکه شده ایران در دوره پساتحریم در حوزه تولید هزینه شود

تاریخ انتشارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۳
امام جمعه مرودشت گفت:پس از آزاد شدن دارایی های بلوکه شده ایران در دوره پساتحریم این وجوه باید در حوزه تولید، ایجاد صنایع مادر و مولد هزینه شود.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از ایرنا حجت الاسلام قنبر علی احمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرودشت اظهار داشت:رونق اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب برآن تاکید دارند بر تقویت تولید داخلی و ملی تکیه دارد و این دارایی ها باید با رویکرد شکوفایی این نوع اقتصاد صرف شود و این امر نیازمند حمایت و همیاری همه مسوولان و مردم است.

وی افزود:حل مشکلات اقتصادی باید از داخل کشورمان صورت گیرد و بدون شک دنبال کردن موضوع اقتصاد مقاومتی و رونق گرفتن تولید داخلی ، رافع بسیاری از مشکلات حوزه اقتصاد خواهد بود.

امام جمعه مرودشت در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به 14 مرداد که به عنوان روز 'حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی' نامگذاری شده، بیان کرد:آنچه که امروزدرمنطقه و جهان به چشم می خورد، چیزی جز پایمال کردن حقوق بشرو زنده شدن خشونت، جنایات و وحشیگری نیست و متاسفانه چیزی که مشاهده نمی شود، توجه به موضوع حقوق بشر است.

احمدی افزود:کجا هستند داعیه داران حقوق بشر دنیا که در قبال این همه جنایات ، کشتارهای وحشیانه و خونریزی هایی که در منطقه توسط دشمنان و به ویژه گروهک داعش ، تکفیری ها ، القاعده و ...رخ داده و می دهد، واکنشی نشان نمی دهند.

وی ادامه داد:چرا سازمان ملل در برابر کشتن زنان و کودکان و اعدام دسته جمعی توسط اعضای گروهک داعش که به اسم اسلام و قرآن دست به این جنایات بزرگ می زنند و همچنین جنایات آل سعود نسبت به مردم بی دفاع یمن ، سکوت کرده، آیا مردم کشورهای یمن ، سوریه و عراق بشرنیستند پس این سازمان کجا می خواهد حق این بشر را ازدست مستکبرین عالم و جنایتکاران دنیا بگیرد.

احمدی افزود:امروز باید فرهنگ گفت و گو و منطق در دنیا جایگزین جنگ و خونریزی شود و در سایه همین منطق و اجرای عقلانیت به یک جمع بندی نسبی دست پیدا کنیم و نمایش دیپلماسی در مقابل خشونت به اجرا گذاشته شود.

امام جمعه مرودشت در بخش دیگر از خطبه ها به پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 58 در تهران اشاره کرد و گفت:جایگاه های نماز جمعه یکی ازپایگاه های مهم و ارزشمند هدایت مردم است که علاوه بر آگاهی بخشی به نمازگزاران ، مکانی برای بیان مطالبات مردم از مسوولان است.
کد مطلب : ۹۳۲۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما