2 هزار مشترک برق در فسا جریمه شدند

10 مرداد 1394 ساعت 11:27

مدیر توزیع برق فسا گفت: تعرفه برق گرمسیری مختص تیر و مرداد است و در ماه های بعد تعرفه عادی می شود.


به گزارش حافظ نیوز به نقل از فسایی منصور کاظمی مدیر توزیع برق شهرستان فسا گفت: تعرفه برق گرمسیری از اویل تیرماه شروع شده و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد  و پس از آن تعرفه به حالت عادی برمی گردد.

وی در پاسخ به اینکه آیا تغییر ساعت کاری ادارات تاثیری بر کاهش مصرف برق داشته ابراز داشت: با توجه به ساعت اوج مصرف ادارات که بین ساعات 12 تا 16 می باشد با کاهش این ساعات ، اوج پیک بار کمتر شده و بقیه روز به حالت عادی باز می گردد و نیاز به سرمایه گذاری بیشتری برای تولید و افزایش خطوط نمی باشد و از بروز خاموشی جلوگیری می کند.

کاظمی درباره نحوه تولید برق شهرستان فسا تصریح کرد :برق شهرستان فسا را یک ایستگاه 400 و 4 ایستگاه 66 تامین می کند.

 وی همچنین راجع به علت کم شدن قطعی برق در تابستان امسال ابراز داشت : امسال یکی از کارهایی که انجام پذیرفت تا برق فسا کمتر قطع شود راه اندازی گروه خط گرم بود.  در این روش تعمیرات شبکه 20 ولت به صورت خط گرم انجام می شود و نیاز به خاموشی و قطع برق نمی باشد و فسا تنها شهرستانی است که در استان فارس این گروه خط گرم مختص خودش است و بقیه شهرستانها اشتراکی اند.

مدیر توزیع برق شهرستان فسا خبر خوشی هم برای کشاورزان داشت و اظهار داشت: کشاورزانی که از ساعت 12 تا 16 برق مصرفی خود را خاموش کنند قبض برق سه ماه تابستان آنها مجانی می شود.

 وی با بیان اینکه ساعات اوج مصرف از ساعت 8 تا 12 شب است اعلام کرد: مشترکانی که کنتورهای دیجیتالی سه تعرفه ای دارند اگر بین ساعات 12 شب تا8 صبح که ساعت کم باری است مصرف انجام دهند علاوه بر بهای قبض کمتر از تعرفه محاسبه شده ، پاداش هم دریافت می کنند.

کاظمی خطای انسانی را یکی از عامل بالا رفتن قبوض برق اعلام کرد و ابراز داشت: ممکن است مامور برق در خواندن کنتور دچار خطا شود و مبلغ مصرفی اشتباه محاسبه شود که پس از تصحیح شماره کنتور مبلغ صحیح محاسبه می شود. وی این نکته هم یاد آور شد که هر چه مصرف به صورت پلکانی افزایش یابد مبلغ قبوض هم پلکانی افزایش می یابد.

 مدیر توزیع برق شهرستان فسا در ادامه صحبت های خود با اشاره ای به نحوه برخورد با مشترکین برق غیر مجاز افزود: از مهر ماه سال گذشته طرح جهادی کاهش تلفات در استان فارس شروع شد که در این طرح با  مشترکین برق غیر مجاز و کسانی که کنتور خود را دستکاری کرده اند طبق ضوابط برخورد می شود که تاکنون 2000 مشترک غیر مجاز شناسایی و پرونده شان برای اجرای حکم به مراجع قضایی ارجاع  و جریمه هایی از 300/000 تومان تا 20/000/000 تومان برای این متخلفین در نظر گرفته شده و هنوز هم این طرح ادامه دارد که با اجرای این طرح تلفات شبکه از 22 درصد در پایان سال 93 به 12 درصد رسیده است.

کاظمی درمورد برخورد با مشترکین برق چاههای غیر مجاز تصریح کرد: تاکنون برق 100 فقره از چاه های غیر مجاز با هماهنگی دستگاه های مربوط قطع شده است.

کاظمی در پایان صحبت های خود  از مردم خواست با توجه به فصل گرما در مصرف برق صرفه جویی کنند تا با مصرف درست نیاز به خاموشی در شهر احساس نشود و مردم مصرف برق خود را در ساعات اوج مصرف ( 8 تا 12 شب )  کاهش دهند.


کد مطلب: 9325

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/9325/2-هزار-مشترک-برق-فسا-جریمه-شدند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir