۰
plusresetminus

رشد متوازن قیروکارزین با سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی

تاریخ انتشارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۲
مدیر شهرک صنعتی قیروکارزین گفت: رشد متوازن و همه‌جانبه قیروکارزین و برون‌رفت از اقتصاد تک‌محصولی کشاورزی و معضل بیکاری در این شهرستان با سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی میسر می‌شود.
به گزارش حافظ نیوز، حمزه محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین اظهار داشت: شهرک صنعتی قیروکارزین در زمینی به مساحت 80 هکتار احداث که 65 هکتار آن آماده واگذاری است و تاکنون بیش از 100 هزار مترمربع زمین به صنعتگران واگذار شده است.

وی شهرک صنعتی قیروکارزین را موقعیت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاران به‌منظور استقرار واحدهای صنعتی و صنفی دانست و افزود: این شهرک گنجایش استقرار 80 واحد صنعتی با کاربری‌های مختلف در حوزه صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، صنایع الکتریکی، صنایع فلزی، صنایع نساجی، کانی غیرفلزی، سلولزی، بهداشتی، خوراک دام و ظروف یکبار مصرف را در خود دارد.

 مدیر شهرک صنعتی قیروکارزین با بیان اینکه در حال حاضر بستر سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی قیروکارزین فراهم است خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های این شهرک شامل شبکه توزیع آب و شبکه توزیع برق در سطح کل شهرک، مخزن آب بتنی یک‌هزار مترمکعبی، رفوژ و جدول‌گذاری خیابان‌ها و بلوارهای شهرک به طول 4 هزار متر، ساختمان نگهبانی به متراژ 86 مترمربع، چاه آب و تجهیز و برق‌رسانی به آن، خط انتقال آب و لوله‌گذاری فضای سبز انجام‌ شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: خط انتقال برق، شبکه گاز، جدول‌گذاری، روشنایی معابر و زیرسازی و آسفالت جاده دسترسی نیز از پروژه‌های در حال اجرای شهرک صنعتی قیروکارزین است.

محمودی با اشاره به پروژه‌های پیش‌بینی‌شده برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی اضافه کرد: تکمیل زیرسازی و آسفالت، خط انتقال گاز، پیاده‌روسازی، ساختمان آتش‌نشانی، ساختمان اداری، سردر ورودی، تصفیه‌خانه و برج نوری ازجمله اقدامات پیش‌بینی‌ شده برای تکمیل زیرساخت‌ها است.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی قیروکارزین با آغوش باز و تسهیلات ویژه از سرمایه‌گذاران استقبال می‌کند بیان داشت: در شهرک صنعتی قیروکارزین تاکنون 25 قرارداد با سرمایه‌گذاران منعقد شده که از این تعداد سه واحد صنعتی بهره‌بردار و پنج واحد صنعتی در حال ساخت‌وساز است که در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر شهرک صنعتی قیروکارزین با تشریح مراحل سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی قیروکارزین تصریح کرد: صنعتگران با ارائه طرح مورد نظر خود به دفتر شهرک صنعتی قیروکارزین واقع در فرمانداری ضمن معرفی به شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در شیراز و استفاده از 10 ساعت مشاوره رایگان در مراحل واگذاری زمین و پرداخت تسهیلات قرار می‌گیرند.

محمودی با بیان اینکه قیمت هر مترمربع زمین شهرک صنعتی قیروکارزین در سه ماه نخست سال جاری 380 هزار ریال بوده است بیان داشت: 15 درصد از مبلغ مقدار زمینی که به طرح سرمایه‌گذار اختصاص‌ یافته به‌صورت نقدی دریافت می‌شود و 85 درصد مبلغ باقی‌مانده آن پس از یک سال تنفس به‌صورت اقساط 36 ماهه با پرداخت هر سه قسط در یک ماه صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: به سرمایه‌گذاران خوش‌حساب نیز 10 درصد تخفیف اختصاص می‌یابد.

این مقام مسئول با بیان اینکه قیروکارزین دارای شرایط خاصی برای سرمایه‌گذاری است اظهار داشت: این شهرستان به‌عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی فارس دارای رتبه نخست در تولید لیموشیرین و همچنین لیموترش کشور و دارای رتبه سوم تولید خرما در استان فارس است ضمن اینکه محصولات متنوع زراعی شامل انواع غلات، حبوبات، صیفی‌جات، سبزی‌ها و دانه‌های روغنی در قیروکارزین کشت می‌شود.
کد مطلب : ۹۳۲۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما