آیا ورزش «ووشو» در خیرآباد زنده می ماند؟

10 مرداد 1394 ساعت 12:05

ووشوکاران روستای خیرآباد شهرستان خرامه علی رغم پیشینه 12 ساله ورزشی همچنان در یک مدرسه قدیمی کلاس های خود را برگزار می کنند.


به گزارش حافظ نیوز به نقل از صدای خرامه، دوازده سال پیش بود که ورزش ووشو به شهرستان خرامه پانهاد، مرتضی سلطانی رییس هیئت ووشو شهرستان خرامه پس از گذراندن کلاس ها و مسابقات مختلف، از 5 سال پیش کلاس های این ورزش رزمی را در خیرآباد، روستای محل تولد خود آغاز کرده است.

حسینیه قمربنی هاشم و حسینیه شهید غفار قائدی، اولین میزبانان این ورزشکاران بودند اما دیری نگذشت که حرف ها و دلایل مختلف، کار را به جدایی از این مجموعه ها کشاند و نهایتا از یک سال و نیم پیش، مدرسه شهید خیراندیش خیرآباد به باشگاه ووشو خیرآباد تبدیل شده است.

این تیم ورزشی افتخارات زیادی را در کارنامه خود دارد اما مهمترین آنها، دعوت سه تن از شاگردان خانم قائدی مربی تیم بانوان ووشو خیرآباد به نام های مریم شکری، فریماه چهابکاری و زهره مسبح به تیم ووشو استان فارس است.

فرماندار خرامه، بخشدار مرکزی، رییس اداره ورزش و جوانان، فرمانده حوزه امام حسن مجتبی (ع)، رییس دانشگاه آزاد داریون، اعضای شورا و دهیار در یک دیدار دسته جمعی به سراغ این مجموعه ورزشی رفتند.

در بین صحبت های رد و بدل شده، حرف از همکاری مردم، شورا و فرمانداری برای ساخت سالن ورزش های رزمی بود اما گرمای زیاد و کلافگی حاضرین، قول مساعد فرماندار برای تهیه کولر را به دنبال داشت.

نوراله اسپرجانی فرماندار خرامه ضمن دعوت از مردم، اعضای شورا و دهیاری برای ساخت سالن ورزش های رزمی، پیشنهاد داد که با همت خیرین و پیش بردن 50 درصدی ساخت این مجموعه، ما نیز می توانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم.

حال باید منتظر ماند و دید که مدرسه شهید خیراندیش خیرآباد تا چند روز یا چندماه دیگر دوام می آورد چرا که گذر زمان، تاب و توان را از ستون های این مدرسه گرفته و ممکن است تخریب شود و نظم و نظام کلاس های ووشو و کاراته و ایروبیک بانوان را در هم بریزد.


کد مطلب: 9334

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/9334/آیا-ورزش-ووشو-خیرآباد-زنده-می-ماند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir