فاجعه بزرگ زیست محیطی در حریم رودخانه سیوند

10 مرداد 1394 ساعت 12:11

آب رودخانه سیوند در شهرستان پاسارگاد پس از برداشت کشاورزان به طور کامل قطع می شود و پایین دست آن فاجعه بزرگ زیست محیطی در حال وقوع است


به گزارش حافظ نیوز به نقل از طنین پاسارگاد، برداشت بی‎رویه از آب برخی از رودخانه‎ها مانند رودخانه سیوند به تجارت پرسودی برای سودجویان استان فارس تبدیل شده است.

این برداشت آب از رودخانه سیوند که البته به طور کاملا گسترده در شهرستان خرمبید توسط سود جویان انجام می شود،باعث شده که حق آبه شهرستان پاسارگاد از سهم این رودخانه صفر شده و پس از برداشت همین باقیمانده کم آب رودخانه، توسط کشاورزان مزررعه قصردشت و برخی از کشاورزان پایین دست سد سیوند،فاجعه های زیست محیطی در مسیر این رودخانه در شهرستان پاسارگاد و شهرستان های بالا دست همچون شهرستان خرم بید، به وجود آمده است.

اما آب  رودخانه سیوند در شهرستان پاسارگاد پس از برداشت کشاورزان به طور کامل قطع می شود و پایین دست آن فاجعه بزرگ زیست محیطی در وقوع است.

«تلف شدن هزاران ماهی» به واسطه برداشت آب به وسیله پمپ و لوله از روخانه سیوند و همچنین «آتش سوزی های نیزار» واقع در مسیر رودخانه که به دلیل خشکی و بی آبی رودخانه رخ می دهد و باعث تلف شدن پرندگان این اقلیم آب و هوایی شده، تنها گوشه ای از فاجعه زیست محیطی در کنار  این رودخانه از بالادست تا این نقطه می باشد.


کد مطلب: 9336

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/9336/فاجعه-بزرگ-زیست-محیطی-حریم-رودخانه-سیوند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir