۰
plusresetminus
رییس اداره راه و شهرسازی گراش:

نیاز به 35میلیارد تومان برای احداث جاده چک چک گراش

تاریخ انتشارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۹
رییس اداره راه و شهرسازی گراش گفت: احداث جاده چک چک به ۳۵ میلیارد تومان اعتبارنیازدارد
نیاز به 35میلیارد تومان برای احداث جاده چک چک گراش
 به گزارش حافظ نیوز جاده چک چک گراش یکی ازمحورهایی است که با احداث آن، مرکزشهرستان رابه مناطق تابعه اتصال می دهد.

این محور ۲ /۳۵ کیلومتری سال هاست بطور جسته و گریخته شروع به احداث و تعطیل گردیده که به خاطر اهمیت ترانزیتی آن با مهندس سلمان مهرابی ریاست اداره راه وشهرسازی شهرستان گراش به گفتگو نشسته تا در این باره توضیحات کاملی ارائه دهد.

وی اظهارمی کند: قریب ۵ ماه است عملیات بیس درآن شروع ودر۴ کیلومترنخست از ۹ کیلومتر فاز اول عملیات بیس با توجه به افزایش دستگاه ها خاتمه که امیدواریم اجرای بیس ۵ کیلومتر باقی مانده نیز با تسریع انجام وهرچه زودتر شاهد خاتمه عملیات خاکی این فاز باشیم و درسال جاری باتلاش های درخور تقدیر امام جمعه، فرماندار، مدیرکل راه وشهرسازی لارستان و این خادم که غایت اهتمام را در این طرح معمول داشته ایم بوده و با تخصیص و جذب اعتبار بیشتر از محل اعتبارات تملک ودارایی، ماده ۱۸۰  ، ۲ درصدنفت و گاز و همچنین اعتبارات مخصوص اداره کل راه وشهرسازی برخواسته شهروندان شریف تحقق بخشیده و عزیزان بزرگوار وثوق داشته باشند که نهایت هم و غم امام جمعه، فرماندار، مدیرکل واین عضو کوچک خدمتگذار، عملیاتی شدن این محور و به پایان رسیدن فازنخست آن که از محل دانشکده علوم قرآنی گراش شروع و به تفرجگاه کنار زیارت منتهی می شود را ازمهمترین دغدغه ها دانسته و در همین جا ارج می نهم دلسوزی ها و عنایت امام جمعه، فرماندار و نیز مهندس نصر را که دراجرای این طرج بسیار دل می سوزانند اما ازشهروندان گرامی اتنظاراست اندکی افزون تر ما را با صبوری خویش تحمل نموده ،چه این طرح به اعتبارات بسیاری نیازمند است و اگر بخواهیم کل اعتبارات شهرستان را که سالیانه بین ۷ تا۸ میلیارد تومان می باشد خیلی خوشبینانه به این پروژه تخصیص دهیم بازهم اتمام آن به مدت زمانی بین ۵ تا۶ سال نیاز می باشد.

مهرابی از احداث دو دهنه پل به عرض ۵ و۱۲ متر در فاز اول محور را مورد تاکید قرار و عنوان کرد: در پل دوازده متری مقرر گردیده با لوله های ۲ متری بر ایجاد آن اهتمام  و از کیلومتر ۱۰ که توسط گروه پیمانکاری دیگر در دست تراکم و اجراست ابنیه های فنی تا کبلومتر۱۳ خاتمه یافته و امیدواریم درسال مالی جاری با تخصیص اعتبارلازم، نسبت به اتمام فازنخست اقدام نماییم.

وی شروع طرح راهسازی را آسان تلقی، اما اضافه نمود: مشکلات پس از ارائه نخستین صورت وضعیت پیمانکار آشکار می شود لیک باز امیدواریم چنانچه درسال مالی جاری اعتبار مناسبی براین طرح تخصیص یابد نسبت به شروع فاز دوم و به نحوی که برعدم متوقف شدن طرح وثوق داشته باشیم، فازدوم را نیزشروع نماییم.

مهرابی، ابتدای جاده چک چک را از انتهای بلوارشهداء و مقابل دانشکده علوم قرآنی گراش و انتهای آن را دشت سه راهی بخش ارد عنوان و خاطرنشان ساخت: با تحقق این خواسته عامه و اجرای محور، تحولی شگرف درمنطقه ایجاد خواهدشد.

مهرابی جوان به سفر وزیر راه وشهرسازی و وعده وی در اختصاص اعتبار نیز اشارت و درمورد گردنه بالنگستان  اظهار نمود: این نیز یک طرح پرهزینه است وما زمانی به شروع آن اقدام خواهیم کرد که بدون احتساب تورم مبلغ ۳۵ میلیاردتومان برآن تخصیص اعتبارشده که هیچگاه شاهد توقف عملیات اجرایی آن نشویم.

رئیس اداره راه وشهرسازی گراش درمورد زمان اتمام جاده چک چک به خبرنگار ما گفت: درصورت تامین اعتبار ظرف ۳ سال وکمتر ولی درعیراینصورت درفازدوم به مبالغ اختصاصی اعتبار بستگی دارد زیرا این طرح لااقل ۳۵ میلیاردتومان هزینه دربرخواهد داشت.

اما مهندس مهرابی به فعالیتهای راه و شهرسازی گراش از شش ماهه دوم سال ۹۲ و سال ۹۳ نیز اشاره و اضافه کرد: درحوزه راه وشهرسازی در گراش بالغ بر۱۷ میلیاردتومان هزینه کرده ایم.

وی با بر شمردن بخشی از فعالیتهای این اداره  از۶ ماهه دوم سال ۹۲ تاپایان سال ۹۳ به منابع اعتبارات که ازسوی خبرنگار ما مورد سئوال بود به عدم پرداخت ۷۰ درصد ازهزینه های انجام شده اشاره و یادآوری کرد : صرفا ۳۰ درصد از هزینه های  پرداختی حاصل گردیده و همچنان درپی تخصیص وجذب ۷۰ درصد دیگر می باشیم که دراین راستا نیز زحمات امام جمعه، فرماندار شهرستان و اداره کل راه و شهرسازی تحسین انگیز شمرده و قدردان آن بزرگواران هستیم .

وی دراشارتی دیگربه حاصلی از سفر وزیر راه وشهرسازی به گراش  که همانا از سرگیری  وشروع مجدد عملیات مجتمع اداری شهرستان می باشد سخن گفت و افزود: حدود دوهفته پیش، برنده مناقصه مشخص و پس ازیک سال تعلیق عملیات آن، بزودی اجرای عملیات مجدد آن آغاز می گردد.

این مدیرمسئول که از برترین مدیران فعال شهرستان محسوب است با برشمردن وظایف اداره راه وشهرسازی به بسیاری دیگراز فعالیتهای بزرگ وکوچک اداره متبوع خود نیز اشاره ود ر زمینه طرحهای جامع وتفصیلی شهرها مشروحا به ارائه توضیح پرداخت.
خبرنگار:قاسم ایزدیان

 
کد مطلب : ۹۳۴۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما