۰
plusresetminus

افزایش خودکشی در صفوف «داعش»

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۵
گزارش‌های خبری متعددی تاکید می‌کند که میزان خودکشی در صفوف گروه تروریستی تکفیری «داعش» به صورت چشمگیری افزایش یافته است.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از فارس، جدیدترین گزارش‌ها از شهر «موصل»، مرکز استان نینوا و دومین شهر بزرگ عراق تاکید می‌کند، میزان خودکشی و حالات روانی و جنون میان عناصر گروه تروریستی تکفیری «داعش»، بخصوص جلادان آن افزایش داشته است.

این گزارش‌ها اظهار می‌کند: این جلادان خودکشی را مناسب‌ترین و بهترین گزینه به جای اعدام شدن بدست سرکردگان داعش ویا احساس ندامت و پشیمانی از جنایات خود می‌یابند، بگونه‌ای که این احساس به جنون و دیوانگی آنها منتهی می‌شود.

همزمان با پیشروی نیروهای مسلح و ارتش عراق در مناطق شمالی و غربی که عمدتا تحت تصرف داعش است، صحنه خودکشی عناصر داعش به صحنه‌ای روزمره و عادی در شهر موصل مبدل شده است.

منابع محلی تاکید می‌‌کنند: جدیدترین مورد در این خصوص خودکشی دو جلاد داعش بود که یکی از آنها در منطقه «مجموعه الثقافیه» و دیگری در کوی «البعث» موصل خودکشی کردند.

این منابع خاطرنشان کردند: این دو جلاد داعشی یکی بوسیله دار و دیگری با زدن رگ دست اقدام به خودکشی کردند.

اوضاع نابسامان روحی و روانی

منابع محلی در موصل تاکید می‌کنند: یکی از دلایل افزایش موارد خودکشی در صفوف داعش وضعیت روحی و روانی نابسامان عناصر این گروه درپی شکست‌های مستمری است که در عراق و سوریه متحمل آن می‌شوند.

اوضاع روحی و روانی عناصر داعش چنان نابسامان است که آنها از بیم حملات و عملیات دشمنان خود، از جمله ارتش و نیروهای مسلح عراق و اعلام ساعت صفر جهت آزادسازی شهر موصل و همچنین بیم از بمباران مقرها و مواضع‌اشان شب‌ها در خیابان‌ها با کمربندهای انفجاری می‌خوابند.

برخی از عناصر داعش نیز اذعان کرده‌اند، از پیوستن به داعش نادم و پشیمان هستند، اما امکان بازگشت به زادگاه و کشور خود را ندارند، چون سرکردگان داعش آنها را تهدید به مرگ کرده‌اند و در عمل نیز برای بسیاری از عناصر فراری داعش که خواهان بازگشت به کشورهای خود بودند، چنین امری رخ داده است.

از سوی دیگر، داعش برای جلوگیری از فرار عناصر عراقی و سوری خود، آنها را ملزم به پرداخت ۱۲۰ هزار دلار کرده و این مبلغی است که بسیاری از عناصر بومی و محلی داعش توان پرداخت آن را ندارند.

پایگاه خبری «الحدث» در این‌باره به نقل از یک منبع نزدیک به داعش از وضعیت فروپاشیده و نابسامان عناصری از داعش می‌نویسد که در نبردهای سخت و سنگین این گروه تروریستی تکفیری در منطقه صلاح الدین در شمال عراق و عین العرب در شمال سوریه شرکت داشتند، به ویژه عناصری که شاهد مرگ یا زخمی شدن دیگر عناصر داعش بوده‌اند.

همچنین منابع محلی در مناطق تحت تصرف داعش، از جمله موصل تاکید می‌کنند: وضعیت کنونی داعش همانند ژوئن سال گذشته نیست که این شهر را تصرف کرد. اغلب عناصر این گروه در بیم و وحشت از اهالی شهر بسر می‌برند که از نحوه تعامل آنها به ستوه آمده‌اند.

این وضعیتی نیست که عناصر داعش تنها در موصل گرفتار آن شده باشند، بلکه اوضاع در مناطق دیگر نیز بهتر از آنچه گذشت، نمی‌باشد، بعنوان مثال پایگاه خبری «الغدیر» در گزارشی اعلام می‌کند: هنگامی‌که نیروهای مسلح و ارتش عراق فلوجه را محاصره و راه‌های امداد و کمک رسانی گروه داعش به این شهر را قطع کردند، تعداد زیادی از عناصر این گروه اقدام به خودکشی کردند.

خودکشی این تروریست‌های تکفیری بدلیل بیم از اسارت بدست ارتش عراق نبود، بلکه بیم از اعدام بدست داعش بخاطر شکست در این نبرد بود، چراکه معروف است، «ابو بکر البغدادی»، سرکرده داعش عناصر فراری و عناصر شکست خورده‌اش را اعدام می‌کند.

در این‌باره یک منبع امنیتی عراقی تاکید کرد: طی سه هفته گذشته جسد ۳۲ داعشی در منطقه فلوجه کشف و شناسایی شده که به طرق مختلف اقدام به خودکشی کرده بودند.

«علی الدلیمی»، عضو شورای استانداری الانبار ضمن تایید این خبر خاطرنشان کرد که اغلب این افراد دارای تابعیت‌های چچنی، آفریقایی و عربی هستند. آنها خودکشی را تنها راه نجات خود از سرنوشتی که در انتظار آنهاست، ملاحظه کردند.
کد مطلب : ۹۳۴۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما