۰
plusresetminus
فرماندار استهبان

آغاز برداشت انجیر در بزرگترین انجیرستان‌های دیم جهان

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۲
فرماندار استهبان از آغاز برداشت انجیر در بزرگترین انجیرستان دیم ایران در این شهرستان خبرداد و گفت: این شهرستان بیشترین سطح زیرکشت انجیر در جهان را دارا است.
آغاز برداشت انجیر در بزرگترین انجیرستان‌های دیم جهان
به گزارش حافظ نیوز، محمدمهدی شرفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار داشت: سطح زیرکشت انجیر در شهرستان استهبان بیش از 23 هزار هکتار است و براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، امسال برداشت انجیر نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد.

شرفی با بیان اینکه برداشت محصول انجیر در مناطق مختلف دهستان خیر استهبان از جمله روستاهای خانه‌کت و قشم‌قاوی آغاز شده است گفت: بارش بی‌سابقه برف و باران سال گذشته سبب شد امسال محصول انجیر با کیفیتی بهتر نسبت به سال گذشته برداشت شود.

وی با اشاره به افزایش قیمت "بر انجیر" در سالجاری بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت این محصول که گرده افشانی و باروی انجیر را انجام می‌دهد قیمت انجیر نیز امسال افزایش می‌یابد.

فرماندار شهرستان استهبان با بیان اینکه محصول انجیر استهبان به کشورهای مختلف جهان صادر می‌شود خاطرنشان کرد: تلاش و برنامه‌ریزی برای حمایت از بازرگانان و کمک به آنان برای ایجاد بازار مناسب در عرصه‌ بین‌المللی است.

شرفی گفت: انجیر خشک استهبان به کشورهای چین، هند، مالزی، ارمنستان و تاجیکستان و کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود و مابقی در داخل کشور مصرف دارد.

وی با بیان اینکه در فصل برداشت استهبان که اواخر تابستان است مردم استهبان در باغ‌های انجیر مشغول جمع‌آوری این محصول از زیردرختان می‌شوند گفت: انجیر استهبان در کنار زعفران و بادام از سوغاتی‌های معروف این شهر محسوب می‌شود و بیش از 80 درصد امرار و معاش مردم از این طریق است.

به گزارش تسنیم، قدمت درختان انجیر در استهبان بیش از 300 سال برآورد شده است. در این شهرستان‌های کاشت درختان انجیر از زمین تا بلندترین ارتفاعات در دامنه کوه توسط استهباناتی‌ها به یادگار گذاشته و با نزولات آسمانی آبیاری می‌شود.
کد مطلب : ۹۳۶۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما