۰
plusresetminus

80 پروژه نیمه‌تمام عمرانی کازرون در انتظار تزریق اعتبار

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۸
فرماندار کازرون گفت: در حال حاضر 80 پروژه نیمه‌تمام در شهرستان کازرون وجود دارد که برای اتمام آن نیاز به تزریق اعتبار است.
به گزارش حافظ نیوز، حمیدرضا گرامی امروز در حاشیه کارگروه تخصیص اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای 2 درصد نفت و گاز به شهرستان کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: اعتبار تملک دارایی 2 درصد نفت و گاز در سال گذشته به این شهرستان افزون‌بر 5 میلیارد تومان بوده که امسال تخصیص این اعتبار با 25 درصد کاهش روبه‌رو شده است.

وی گفت: در سال گذشته در تخصیص اعتبار 2 درصد نفت و گاز محدودیت مناطق محروم را نداشتیم و 2 درصد در این شهرستان رقم بالایی بود به‌ طوری‌ که امسال به‌ صراحت هزینه‌ها در تخصیص این اعتبار مشخص‌ شده است.

فرماندار کازرون با بیان اینکه در تقسیم اعتبار 2 درصد نفت و گاز به اداراتی که پروژه نیمه‌تمام دارند در اولویت نخست قرار گرفته‌اند افزود: در حال حاضر 80 پروژه نیمه‌تمام در شهرستان کازرون وجود دارد که برای اتمام آن نیاز به تزریق اعتبار است.

گرامی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در بخش مرکزی کازرون 18 روستا در مسیر رودخانه بیشاپور قرار دارد که هیچ‌ کدام از آن‌ها زیر پوشش آبفای روستایی نیست که در این راستا مصوب شده این روستاها با اعتباری افزون‌بر 5 میلیارد تومان زیر پوشش آبفای روستایی قرار گیرند.

وی اذعان داشت: در سطح شهرستان کازرون 600 کیلومتر شبکه داخلی آب‌رسانی وجود دارد که 40 درصد آن فرسوده است و به‌طور میانگین 40 درصد آب شرب به هدر می‌رود.

فرماندار کازرون گفت: با پیگیری‌هایی که صورت گرفته امسال اصلاح 12 کیلومتر شبکه‌های داخلی فرسوده آب‌رسانی در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

گرامی متذکر شد: برای صرفه‌جویی در مصرف آب با هماهنگی دستگاه قضایی، قطع انشعاباتی که غیرقانونی هستند و نیز انشعاباتی که بدون پروانه استفاده می‌شود در دستور کار قرار گرفته است.

وی به انتقال آب از سد نرگسی به دریاچه پریشان به طول 28 کیلومتر اشاره کرد و گفت: برای این خط لوله افزون‌بر 60 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که با احداث آن سالانه 10 میلیون مترمکعب آب از سد نرگسی برای احیای دریاچه پریشان انتقال داده می‌شود.

فرماندار کازرون ادامه داد: عملیات سد نرگسی در حال حاضر 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یکی از مصوبات سفر دولت به این استان است که این پروژه حیاتی تا سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد
کد مطلب : ۹۳۸۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما