۰
plusresetminus

پرونده ای برای استیضاح وزیر کشور توسط نمایندگان فارس/ چه کسی باید «کلید» همدلی و همزبانی میان دولت و نمایندگان ملت را در قفل بی تدبیری بچرخاند؟

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۶
به نظر می رسد راه حل منطقی این مسئله در پیش گرفتن تعامل و اعتدال از سوی مجموعه وزارت کشور باشد.
استیضاح وزیر کشور
استیضاح وزیر کشور
به گزارش "حافظ نیوز" استیضاح وزیر کشور با محوریت نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی وارد فاز جدی تری شده است. بر همین اساس، پس از آنکه وزیر کشور در انتصاب استاندار فارس راه تعامل با نمایندگان استان را در پیش نگرفت و افشانی را به این سمت منصوب کرد، نمایندگان استان راه استیضاح وزیر کشور را در پیش گرفتند چراکه نمایندگان فارس معتقد بودند این استان شرایط خاص و ویژه ای دارد و تنها استانداری بومی، متعهد و دارای توانمندی های عمرانی خواهد توانست گره از مشکلات فارس باز کند بنابراین استانداری باید به فارس بیاید که این استان مستعد بحران و التهاب را به سمت ساحل آرامش و توسعه هدایت کند.
در واقع، آنچه که از استیضاح وزیر کشور با محوریت نمایندگان فارس می توان استنباط نمود اعتراض آنها به رحمانی فضلی وزیر کشور است و نه افشانی استاندار فارس چرا که افشانی در این بین نقشی نداشته و مسلما سمت و سوی اعتراضات متوجه شخصی است که وی را بدون تعامل با نمایندگان به این سمت برگزیده است.
از سوی دیگر نیز به نظر می رسد در صورتی که حواشی سیاسی و التهابات بی مورد که غالبا به واسطه حضور سخنرانان حاشیه ساز در محافل آکادمیک استان به وجود می آید مهار شود فارس تا حد بسیاری به ثبات و آرامش سیاسی دست خواهد یافت، اتفاقی که به نظر می رسد افشانی استاندار جدید فارس خواهد توانست آن را رقم بزند و توانمندی های عمرانی وی نیز از سویی دیگر خواهد توانست فارس را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهد.
اما استیضاح وزیر کشور در فازی متفاوت به وجود آمده و دنبال می شود. خواسته اصلی نمایندگان استیضاح کننده تعامل رحمانی فضلی و وزارت کشور با آنها بوده که عدم تحقق این امر سبب طرح استیضاح وی شده است. اتفاقی که طی روزهای اخیر، به عمل نزدیک تر شده و برخی شنیده های خبری حاکی از جمع آوری قریب 60 امضا برای این استیضاح می باشد.
مسلما در شرایطی که کمتر از شش ماه به برگزاری انتخابات های مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان باقی مانده، بعید به نظر می رسد اراده جمعی نمایندگان مجلس و حتی نمایندگان فارس بر عزل رحمانی فضلی باشد و همانطور که اشاره گردید، عدم تعامل با نمایندگان از سوی وزارت کشور و مهمتر از آن، هنجارشکنی های صورت گرفته علیه نمایندگان فارس در مراسم معارفه استاندار جدید که نشان از «به وجود آمدن حس پیروزی کاذب» برای اصلاح طلبان افراطی استان بوده سبب شده است مجمع نمایندگان همچنان بر استیضاح وزیر کشور پافشاری نمایند.
در این بین، به نظر می رسد راه حل منطقی این مسئله در پیش گرفتن تعامل و اعتدال از سوی مجموعه وزارت کشور باشد. برگزاری چند نشست تخصصی با موضوع بررسی مسائل استان فارس میان رحمانی فضلی و مجموعه وزارت کشور و مجمع نمایندگان استان قطعا به نزدیک شدن دیدگاه ها و از بین بردن بسیاری از سوء تفاهمات کمک خواهد کرد و از به جریان افتادن استیضاح و گرفته شدن وقت مجلس و دولت نیز جلوگیری خواهد کرد.
اما در صورتی که این تصور به وجود آید که مجموعه وزارت کشور بدون تعامل با نمایندگان و به صورت یک سویه خواهد توانست امور اجرایی در استان فارس را به بهترین نحو پیش ببرد و از طرفی استیضاح وزیر کشور نیز به عزل رحمانی فضلی منجر نخواهد شد، در این صورت باید اذعان نمود استان فارس دیر یا زود مجددا سایه شوم التهابات سیاسی را بر سر خود احساس خواهد کرد و فرصت سوزی و عقب ماندگی همچنان معضل اساسی استان فارس خواهد ماند.
کد مطلب : ۹۳۹۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما