۰
plusresetminus
مدیرکل واگذاری سازمان امور اراضی کشور:

مشکل اجاره بهای زمین های کشاورزی داراب حل می شود

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۳
مدیرکل واگذاری سازمان امور اراضی کشور گفت: درپی خشکسالی‌های اخیر درشهرستان داراب و عدم پرداخت اجاره بهای زمین های کشاورزی، مشکلات کشاورزان بررسی و پیشنهادهای قانونی برای حل مشکلات آنها مطرح شد.
مشکل اجاره بهای زمین های کشاورزی داراب حل می شود
به گزارش حافظ نیوز، حسین توکلی در حاشیه سفر به داراب در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: سازمان امور اراضی کشور در واقع یکی از سازمان های حاکمیتی وزارت جهاد کشاورزی است که در حوزه های مختلف وظایفی را برعهده دارد.

وی یکی از وظایف این سازمان را توسعه اراضی و واگذاری اراضی برای فعالیت های مختلف در کشور اعلام کرد و گفت: هر سال برای کارهای کشاورزی و غیر کشاورزی زمین هایی از منابع ملی واگذار می شود و در سال ۹۴ نیز با ابلاغ شیوه نامه اراضی شیب دار یکی از مهمترین محورهای فعالیت این سازمان مشخص شده است.

مدیر کل دفتر واگذاری و توسعه اراضی سازمان امور اراضی کشور همچنین به واگذاری زمین به بخشهای مرتبط با جهاد کشاورزی اعلام کرد و افزود: یکی دیگر از فعالیت های این سازمان تامین نیاز زمین بخش های مختلف کشاورزی مرغداری، دامداری و ... است.

وی همچنین به واگذاری زمین به بخشهای دیگر از جمله خدماتی، صنعتی و ... اشاره کرد و گفت: در صورتی که فردی دارای طرح و نقشه خاصی برای اشتغالزایی و توسعه صنعت داشته باشد نیز زمین به وی واگذار می شود.

توکلی در ادامه به وظیفه دیگر این سازمان در خصوص حفاظت از اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: در سال جاری با ابلاغ دستورالعمل های ویژه در حفظ و حراست از منابع ملی احتمام ویژه ای انجام خواهد گرفت.

وی هدف از سفر به استان فارس و شهرستان داراب رسیدگی و رفع مشکلات کشاورزی به دلیل خشکسالی های اخیر و عدم پرداخت اجاره بهای زمین ها اعلام کرد و گفت: ما در این سفر از نزدیک مشکلات کشاورزان شهرستان داراب را بررسی کرده و امید است با ابلاغ دستور العملی خاص مشکلات این کشاورزان در شهرستان داراب رفع شود.

 
کد مطلب : ۹۳۹۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما