مدیرکل منابع طبیعی فارس

درآمد ۳۸۰ میلیارد تومانی استان فارس از اجرای طرح جنگل‌کاری اقتصادی‌

12 مرداد 1394 ساعت 8:59

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ‌فارس با اشاره به اجرای طرح جنگل‌کاری اقتصادی در ۳۸ هزار هکتار از جنگل‌های استان ‌گفت: درآمد حاصل از اجرای این طرح به ازای هر هکتار ۱۰ میلیون تومان است.


به گزارش حافظ نیوز، مهرزاد بوستانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به اجرای طرح جنگل‌کاری اقتصادی در استان فارس اظهارداشت: تاکنون در 38 هزار هکتار از اراضی فارس جنگل‌کاری اقتصادی شده که 13 هزار هکتار توسط منابع طبیعی و 25 هزار هکتار توسط مردم انجام شده است و درآمدی نزدیک به 380 میلیارد تومان نصیب استان فارس می‌کند.

وی با اشاره به نقش مشارکت‌های مردمی در جنگل‌کاری اقتصادی گفت: 25 هزار هکتار انجیرستان در استهبان توسط مردم انجام شده است که در صورت فراهم بودن تمامی شرایط سالانه 18 هزار تن انجیر از این سطح برداشت می‌شود و در هر هکتار درآمدی بالغ بر 10 میلیون تومان دارد.

مدیرکل منابع طبیعی فارس افزود: 13 هزار و 700 هکتار در اقلید توسط منابع طبیعی بادام‌کاری شده ‌که 7 تا 12 کیلو از هر درخت بادام به دست می‌آید و در هر هکتار درآمدی بالغ بر 10 میلیون تومان دارد.

مدیرکل منابع طبیعی فارس بیان کرد: تنوع اقلیم و ظرفیت استان فارس امکان گسترش جنگل‌کاری اقتصادی را فراهم می‌کند و گلابی وحشی یکی از ظرفیت‌های شهرستان سپیدان است که تاکنون جنگل‌کاری اقتصادی درباره آن انجام نشده است.

بوستانی خاطرنشان کرد: منافع حاصل از جنگل‌کاری‌های اقتصادی به بهره‌برداران می‌رسد در صورتی که در جنگل‌کاری‌های عمومی منافع به همه مردم می‌رسد.

وی با تاکید بر توسعه جنگل‌کاری اقتصادی تصریح کرد: در شهرستان استهبان هزار هکتار برای کاشت انجیر پیش‌بینی شده که در اختیار متقاضیان بومی قرار می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس با اشاره به اینکه جنگل‌کاری اقتصادی برای استفاده از چوب درختان است، بیان کرد: در استان فارس جنگل‌کاری‌های اقتصادی که صورت گرفته تنها از میوه آنها استفاده می‌شود و در صورت کاشت درخت گز می‌توان از چوب آن نیز استفاده کرد.


کد مطلب: 9422

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/9422/درآمد-۳۸۰-میلیارد-تومانی-استان-فارس-اجرای-طرح-جنگل-کاری-اقتصادی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir