۰
plusresetminus

اجرای 20 طرح عمرانی در بخش مرکزی اقلید

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۶
بخشدار مرکزی اقلید از اجرای بیش از 20 طرح عمرانی در بخش مرکزی این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.
به گزارش حافظ،محمدباقر مسعودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به وجود زیارتگاه‌های متعدد و هفت امامزاده شاخص در بخش مرکزی اقلید اظهار داشت: هر یک از این بقاع متبرکه دارای تفرجگاه هستند که شمار بسیاری از مسافران و زائران در فصول مختلف سال به‌ویژه فصل تابستان برای زیارت و سیاحت به این اماکن متبرکه سفر می‌کنند.
وی از برگزاری جلسات متعدد هم‌اندیشی در راستای ارتقای امنیت و نظم اجتماعی، رفع مسائل و مشکلات اولیه و افزایش امکانات رفاهی در زیارتگاه‌ها و تفرجگاه‌های بخش مرکزی اقلید با حضور مسئولان اداره اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی این شهرستان و همچنین هیئت‌امنای بقاع متبرکه خبر داد و عنوان داشت: بخش عمده اعتبارات موردنیاز در ساماندهی تفرجگاه‌ها و زیارتگاه‌های بخش مرکزی اقلید توسط هیئت‌امنای بقاع متبرکه و بخشی از آن از طرف اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان تأمین‌ شده و برای پیشرفت فرهنگی و رفاهی در این اماکن حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بسیار ضروری است.
مسعودی در ادامه به مشکل خشکسالی و لزوم تأمین آب شرب، آب‌رسانی به دام و مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: اصلاح شبکه‌های فرسوده آب روستایی، کف‌شکنی برخی از چاه‌های آب شرب، تأمین آب مورد نیاز با تانکر و... از جمله اقدامات انجام‌ شده برای حل مشکل کم‌آبی مردم در بخش مرکزی اقلید بوده است.
بخشدار مرکزی اقلید تصریح کرد: مصرف بهینه آب در بخش‌های مختلف خانگی، کشاورزی و... نقش بسزایی در عدم کمبود آب و ایجاد هزینه‌های گزاف در رفع این مشکل دارد از این‌ رو از مردم درخواست می‌کنیم که در مقابله با مشکل خشکسالی همکاری و همدلی لازم را داشته باشند.
مسعودی با بیان اینکه مسئولان در برابر مردم وفادار و همیشه در صحنه ایران اسلامی وظیفه خطیری به عهده‌ دارند که باید با بصیرت، دلسوزی و جدیت به آن بپردازند عنوان کرد: پیگیری مسائل و مشکلات مردم و رسیدگی به درخواست‌های آنان با همکاری مسئولان شهرستانی، رفع نیازهای عمومی روستاها مانند توزیع آرد خانه‌پز، فعال کردن و نظارت بر خبازی‌ها، نظارت بر اصناف روستایی و شهری، تأمین سوخت مورد نیاز کشاورزی و ... از اهداف و عملکردهای بخشداری مرکزی اقلید است.
این مسئول به شغل عمده کشاورزی و دامپروری مردم اقلید که به دلیل خشکسالی با مشکلات فراوانی مواجه شده اشاره و بیان داشت: توسعه بخش صنعتی و صنایع تبدیلی کشاورزی با جذب سرمایه‌گذاران کمک بزرگی به حل مشکل بیکاری، ایجاد اشتغال پایدار و رشد اقتصادی منطقه است که بخشداری مرکزی اقلید با همکاری سایر مسئولان شهرستانی در راستای تشویق و جذب سرمایه‌گذار تلاش می‌کند که پیگیری برای احداث کارخانه کاشی و سرامیک در حومه شهر اقلید که در فاز نخست، اشتغال حدود 600 نفر را تأمین می‌کند و همچنین اقدامات انجام‌ شده در زمینه پرداخت تسهیلات مورد نیاز بخش‌های صنعتی زیردستی کشاورزی از طریق بانک‌ها از جمله این تلاش‌هاست.
بخشدار مرکزی اقلید با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی متعدد به‌منظور تقویت توانمندی شوراهای اسلامی و دهیاران این بخش و افزایش سطح آگاهی آنان به قوانین و مقررات، از بازدیدهای مداوم و بررسی مستمر در راستای حل مسائل و مشکلات کشاورزان و دامداران بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.
مسعودی در پایان سخنان خود با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 20 طرح عمرانی در بخش مرکزی اقلید اجرا شده، از اجرای روکش آسفالت در چشمه رعنا و کافتر، آسفالت جاده شویدزار، آغاز احداث سالن ورزشی نظام‌آباد و خنجشت، اجرای چمن مصنوعی زمین فوتبال چشمه رعنا، بهسازی روستایی کانیوو، لبه سنگی و زیرسازی، آسفالت معابر روستاهای شهرمیان، نظام‌آباد و خنجشت، بهسازی روستایی در آب باریک، آب‌رسانی سیار با تانکر در سه قلات، کف‌شکنی چاه آبسه قلات، آغاز احداث مدرسه ابتدایی سه کلاسه سه قلات و چشمه رعنا، تأمین خودروی آتش‌نشانی برای روستاهای بخش مرکزی، آغاز عملیات اجرایی گازرسانی در روستاهای علی‌آباد، نظام‌آباد، چشمه رعنا، کافتر، سه قلات، حسین‌آباد و خنجشت، تکمیل دبیرستان چشمه رعنا، اجرای طرح درختکاری و آبیاری قطره‌ای، تجهیز ساختمان‌های اداری دهیاری روستاهای نظام‌آباد، آب باریک و شهرمیان، احداث جاده عشایری امامزاده سید محمد به احمدآباد و... نام برد و تصریح کرد: برخی از این پروژه‌ها به اتمام رسیده و برخی در حال اجراست که در هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند.
کد مطلب : ۹۴۷۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما