۰
plusresetminus
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد ؛

حجمی از کالاهای غیر مجاز از گمرکات رسمی وارد کشور می شود

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محسبات مجلس شورای اسلامی گفت: گمرکات در مرزهای آبی و خاکی کشور از ضعفهای زیر ساختی رنج میبرند و سیستم مدرنی با تجهیز از امکانات روز گمرکی در بحث بررسی وضعیت کالاها ندارند.
حجمی از کالاهای غیر مجاز از گمرکات رسمی وارد کشور می شود
به گزارش حافظ نیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا جعفر قادری نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو باپردیس خبر در مورد قاچاق کالا گفت: متاسفانه در سالهای اخیر حجم واردات کالا به کشور به خصوص در بخش غیرمجاز در قالب قاچاق در انواع و اقسام کالا ها افزایش یافته است و هنوز دروازه های مرزی به روی ورود کالاهای غیر مجاز به داخل ایران اسلامی باز است.

وی با تاکید بر اینکه  گمرکات در مرز های آبی و خاکی کشور از ضعف های زیر ساختی رنج می برند و سیستم مدرنی با تجهیز از امکانات روز گمرکی در بحث بررسی وضعیت کالاها ندارند، افزود: متاسفانه حجمی از کالاهای غیر منجاز از گمرکات رسمی وارد کشور می شود.

قادری تصریح کرد: گمرکات ایران در بررسی کالاهای کانتینری برای بررسی کامل از امکانات بازرسی روز برخوردار نیستند و در راستای رفع این کمبود و خلاء ها گمرکات باید در بحث نظارت بر محتوای کالاهای کانتینری به دستگاههای کنترل کننده الکترونیکی مجهز شوند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای تجهیز امکانات گمرکات کشور به عنوان فیلترهای اصلی ورود کالا به میهن اسلامی باید از طریق ابزارهای خصوصی و غیر دولتی در این راستا بهره های لازم را برد که متاسفانه در این راستا برگ سبز کالاهای خارجی مشکلاتی را بوجود آورده است.
کد مطلب : ۹۴۹۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما