مشکلات زندانیان کازرون بررسی شد

13 مرداد 1394 ساعت 8:50

مسائل و مشکلات زندانیان کازرون با حضور مسئولینی از استان فارس و انجمن حمایت از زندانیان کازرون بررسی شد.


به گزارش حافظ نیوز به نقل از ایرنا این جلسه با هدف یافتن ارائه راهکارهایی برای رسیدگی به خانواده زندانیان با بعد از ظهر یکشنبه 11 مرداد در محل زندان کازرون برگزارشد.

در این جلسه محمود گندمکار رییس زندان کازرون گفت: برای حرفه آموزی زندانیان در مدتی که در زندان هستند با همکاری بعضی از ادارات وارگان ها واستفاده از مربیان جهاد کشاورزی، فنی حرفه ای و جمعیت هلال احمر کازرون اقدام به آموزش های کشاورزی و فنی وحرفه ای می شود.

وی گفت:سالانه 1500 زندانی آموزش های لازم را فرا می گیرند و گواهینامه مربوط دریافت می کنند.

گندمکار گفت: از زندانیانی که آموزش دیده اند به عنوان مربی در زندان تحت عنوان طرح خود مربی استفاده می شود.
در این جلسه حمیدرضا گرامی فرماندار کازرون قول مساعد داد که با هدف ایجاد اشتغال زندانیان 10 هکتار از اراضی منابع طبیعی در منطقه ملای بلوط کازرون آزاد سازی شود وبرای بازیافت مواد زائد در اختیار زندانیان قرار گیرد تا منبع در آمدی برای خانواده های زندانیان باشد.

عبدالحمید کشوری معاون سلامت زندان های استان فارس هم گفت: بهسازی زندان های استان در اولویت این بخش قرار دارد.

وی گفت: چون برای انتقال زندان ها در استان فارس به خارج ازشهر با مشکلاتی رو برو هستیم ولی بهسازی زندانهای استان فارس تا پایان برنامه پنجم توسعه در دستور کارقراردارد که اکثر کار انجام گرفته است و تا آخر سال 94 که پایان برنامه پنجم توسعه است تمام زندان ها بهسازی خواهد شد.

کشوری بیان کرد:برای انتقال زندان عادل آباد شیراز به خارج از شهر زمینی به وسعت 200 هکتار در منطقه ظفرآباد شیرازدر نظر گرفته شده است.
وی گفت: برای ساخت این زندان حداقل به 500 میلیون تومان اعتبار نیاز است که درصورت تامین تدریجی اعتبار پنج سال برای احداث زندان جدید زمان نیاز است .

حسن پور رییس مرکز مراقبت بعد از خروج زندانیان در استان فارس هم گفت:ایجاد اشتغال،توجه به خانواده های زندانیان بعد از خروج، پرداخت تسهیلات به زندانیان بعدازخروج و برگزاری اردوهای فرهنگی برای آنها از جمله وظائف ما در این بخش است.

شهرستان کازرون در 120 کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.


کد مطلب: 9497

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/9497/مشکلات-زندانیان-کازرون-بررسی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir