۰
plusresetminus
نماینده مردم فیروزآباد

بهره‌برداری از بزرگترین کارخانه کربنات سدیم کشور در شهرستان فیروزآباد

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۳
نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین در مجلس از افتتاح فاز نخست کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد به‌عنوان بزرگترین واحد تولید کربنات سدیم کشور در سال ۹۵ خبرداد.
بهره‌برداری از بزرگترین کارخانه کربنات سدیم کشور در شهرستان فیروزآباد
به گزارش حافظ نیوز، نادرفریدونی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با بیان اینکه این کارخانه در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی بیش از 40 درصد برخوردار بوده و اجرای طرح‌گازرسانی و برق‌رسانی به این طرح بزرگ صنعتی در حال انجام است اظهار داشت: برق مورد نیاز کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد از ایستگاه جدید دهرم و آب آن نیز از سد حایقر تامین می‌شود.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین در مجلس تصریح کرد: این کارخانه با ظرفیت نهایی تولید 600 هزارتن کربنات سدیم سبک و سنگین با سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد ریال و ایجاد اشتغال یک‌هزار نفر در زمینی به وسعت 280 هکتار در حال اجرا است.

وی گفت: در مرحله نخست این طرح، تولید 600 هزار تن کربنات سدیم پیش‌بینی شده است که با ورود محصولات آن به بازار، نیاز مصرفی کشور تامین و زمینه صادرات کربنات سدیم فراهم می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس از احیای شهرک‌های صنعتی در فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین خبرداد و افزود: تا چند سال گذشته در شهرک‌های صنعتی این سه شهرستان تنها مقدمات کار انجام شده بوده که با تلاش‌های صورت گرفته و تامین منابع مالی و اعتباری، امروز سرمایه‌گذاری‌های مختلف در این شهرک‌های صنعتی صورت گرفته است.

فریدونی با بیان اینکه در شهرک صنعتی فیروزآباد 70 طرح صنعتی فعال است و 12 طرح آن به‌زودی فعال می‌شود، خاطرنشان کرد: در بخش میمند نیز زیرساخت‌های لازم برای توسعه شهرک صنعتی آن ایجاد شده است.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین گفت: در شهرستان‌های قیروکارزین و فراشبند نیز شهرک‌های صنعنتی توسعه یافته و در زمینه اشتغال قدم‌های موثری برداشته شده است.
کد مطلب : ۹۵۰۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما