نماینده مردم خرامه در مجلس خبر داد

اختصاص 2.5 میلیارد تومان به مطالعه طرح احیاء دریاچه بختگان

13 مرداد 1394 ساعت 9:31

نماینده مردم خرامه در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر معاون راهبردی ریاست جمهوری و در سفر هیئت دولت به این استان 2.5 میلیارد تومان به مطالعه طرح احیاء دریاچه بختگان اختصاص داده شد.


به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از خرامه، داریوش اسماعیلی ظهر امروز در جمع مردم روستای شهاب‌آباد، ضمن قدردانی از استقبال و اظهار لطف مردم، هدف از سفر به روستاها را دیدار با مردم و آشنایی با مسائل و مشکلات آن‌ها از نزدیک دانست و شروع نمایندگی خود در مجلس را مصادف با اوج تحریم‌ها و شرایط خاص اقتصادی کشور و همچنین کمبود بارش‌ها و خشکسالی در شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: شرایط حاکم باعث کندی روند توسعه و عمران این شهرستان شد.

وی با اشاره به توافق هسته‌ای بیان داشت: خدا را شاکریم که با هدایت‌های رهبری و مقاومت ملت ایران توانستیم حقانیت خود را در جهان تثبیت کنیم.

این نماینده مجلس در ادامه به تشریح فعالیت‌های انجام‌شده در سطح این شهرستان و بخش کربال پرداخت و گفت: تا پایان سال جاری در تمام روستاهای کربال یا شاهد بهره‌برداری از نعمت گاز در منازل خواهیم بود و یا اینکه عملیات گازرسانی در روستاها در حال انجام خواهد بود.

رئیس کمیته معدن در مجلس شورای اسلامی افزود: جاده خاوران ـ خرامه ـ سعادت‌شهر، مسیر بندرعباس به اصفهان را 120 کیلومتر کوتاه می‌کند و با افتتاح این پروژه و پروژه جاده خرامه ـ نی‌ریز در آینده‌ای نزدیک؛ شهرستان خرامه به یک چهارراه ارتباطی تبدیل می‌شود.

وی همچنین اظهار داشت: به دنبال تعریض جاده کربال به مرودشت هستیم و امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر آن را عملیاتی کنیم.

اسماعیلی در ادامه به مسئله بیمه‌های کشاورزی اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و تشکیل جلسات متعدد کشوری و استانی توانستیم 21 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان را به تأیید بیمه برسانیم که حق بیمه کشاورزان همزمان با سایر شهرستان‌های کشور پرداخت خواهد شد و این تأییدیه بیمه در سطح سه بوده و به‌ازای هر هکتار در حدود 500 هزار تومان به کشاورزان پرداخت می‌‌شود.

ناظر مجلس در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس در مورد خشکسالی و تأثیر آن بر بخش کربال بیان داشت: اعتقاد دارم خشک شدن دریاچه بختگان از بین رفتن کربال و شهرستان‌های همجوار را به دنبال دارد و احیاء آن به معنی زنده شدن کربال و این شهرستان‌ها است، بنابراین این موضوع را در سفر معاون راهبردی ریاست جمهوری و همچنین در سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به این استان نیز دنبال کرده و توانستیم در این زمینه 2.5 میلیارد تومان را به مطالعه طرح احیاء دریاچه بختگان اختصاص دهیم که امیدواریم با اجرای طرح نکاشت و زنده شدن دریاچه بختگان شاهد رونق و توسعه این بخش باشیم.

وی در ادامه به انتقال آب شرب و صنعت توسط لوله از سد درودزن به روستاهای بخش کربال و خرامه اشاره کرد و ادامه داد: 17.5 میلیون مترمکعب آب به این کار اختصاص داده‌ شده است و مطالعه این طرح به پایان رسیده و به‌زودی شاهد اجرای عملیات انتقال آب شرب و صنعت به این مجموعه خواهیم بود که با رسیدن این آب به خرامه در اشتغال و رونق صنعت این شهرستان و بخش کربال تغییر چشمگیری روی می‌دهد و مردم از یک منبع ثابت آب شیرین بهره‌مند می‌شوند.


کد مطلب: 9509

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/9509/اختصاص-2-5-میلیارد-تومان-مطالعه-طرح-احیاء-دریاچه-بختگان

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir