۰
plusresetminus
معاون امداد و نجات هلال احمر استان فارس خبرداد

پایان مرحله نخست المپیاد امداد و نجات استان فارس در آباده

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۳
معاون امداد و نجات هلال احمر استان فارس از پایان پایان مرحله نخست المپیاد ۱۵ روزه امداد و نجات در این استان خبرداد و گفت: این المپیاد ورزشی تا ۱۷ مردادماه در سه شهرستان استان فارس ادامه دارد.
پایان مرحله نخست المپیاد امداد و نجات استان فارس در آباده
به گزارش حافظ نیوز، علیرضا حکمت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار داشت: مرحله نخست این المپیاده در بخش آوار و اسکان که با حضور 273 نجاتگر از پنجم مردادماه امسال در پنج رشته امداد و نجات در آباده برگزار شده بود پایان یافت.

حکمت تصریح کرد: مرحله دوم این المپیاد در بخش نجات در جاده در شهرستان سپیدان و پس از آن نجات در سیلاب و کوهستان نیز در شهرستان اقلید برگزار می‌شود.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان فارس با بیان اینکه این المپیاد تاثیربسزایی در آمادگی نیروهای امداد و نجات دارد افزود: پس از پایان المپیاد با اعلام نتایج، برترین‌ها معرفی و به رقابت‌های کشوری اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به رشته‌های برگزاری این المپیاد تصریح کرد: این المپیاد در رشته‌های نجات در جاده، نجات در آوار، نجات در سیلاب و کوهستان و اسکان اضطراری بر اساس حوادث واقعی شبیه‌سازی و در حال برگزاری است.

حکمت با بیان اینکه انتخاب مناطق برگزاری این المپیاد بر اساس پتانسیل آن منطقه و میدان عمل برای هر رشته طراحی شده است گفت: از اهداف مهم برگزاری این المپیاد ارزیابی عملکرد نجاتگران در سطح استان و بررسی نقاط ضعف و قوت و همچنین بازآموزی در آینده است.

به گزارش تسنیم، طراحی و برپایی اردوگاه، حمل مصدوم از تونل آواری، جابجایی و برش اجسام سنگین از مواردی بود که امدادگران در مرحله نخست المپیاد امداد و نجات آن را تمرین کردند.
کد مطلب : ۹۵۱۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما