۰
plusresetminus
محمد حقنگر عضو شورای شهر شیراز:

بیکاری و سرگردانی جوانان و فارغ التحصیلان سبب افزایش انواع ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی شده است

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۶
یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که مدیران استان و تصمیم‌سازان و شورای شهر نیز باید به آن توجه کنند بحث توسعه اشتغال است.
به گزارش "حافظ نیوز" محمد حق‌نگر عصر روز دوشنبه در یکصد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با اظهار اینکه ایجاد شور، نشاط و  سر زندگی در میان شهروندان از وظایف شهرداری‌ها است به برگزاری پیاده‌روی 170 هزار نفری در شیراز اشاره کرد و گفت: باید از شهرداری شیراز که در اجرای برنامه‌های نشاط بخش و پیاده‌روی خانوادگی موفق عمل کرده است تشکر کرد.
وی افزود: مردم، به ویژه جوانان شهر شیراز بیش از دیگر شهرهای کشور به برنامه‌های تفریحی و نشاط ‌انگیز نیاز دارند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و بهداشت شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرد: در برنامه‌های عمرانی و پروژه‌های سال 93 و سال 94 نیز طرح‌هایی مانند ساخت سورتمه و تله‌کابین، پیست موتورسواری و احداث پارک کوهستان دیده شده بود که تاکنون عملیاتی نشده است.
وی درخواست خود را مبنی بر پیگیری و جدیت در ساخت پروژه‌های عمرانی تفریحی در دست ساخت را به شهردار شیراز ارائه کرد و گفت: بسیاری از شهرهای کشور مانند همدان، تبریز، کرمانشاه، مشهد و رامسر ساخت موارد بیان شده را با سرعت بالایی پیگیری می‌کنند.
همچنین نماینده مردم در شورای اسلامی شهر شیراز گفت: طرح های موجود در برنامه‌های عمرانی و پروژه‌های سال 93 و سال 94 تا پایان سال تکمیل و افتتاح شود.
حق‌نگر به بیکاری و سرگردانی جوانان و فارغ التحصیلان که یکی از بزرگترین مشکلات استان و شهر شیراز است اشاره کرد و افزود: افزایش انواع ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی مانند سدمعبر، توسعه دست‌فروشی، روی آوردن به اعتیاد، مشکلات طلاق، انهدام بنیان خانواده‌ها و افزایش سن ازدواج و هزاران مشکل دیگر را به دنبال داشته است.
این مسئول در این رابطه اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که مدیران استان و تصمیم‌سازان و شورای شهر نیز باید به آن توجه کنند بحث توسعه اشتغال است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و بهداشت شورای اسلامی شهر شیراز از حمایت نشدن طرح ها و ایده بسیار خوب مبنی بر واگذاری زمین در بافت های تاریخی شهر به سازمان ها و ارگان های دیگر در راستای تحقق اشتغال در شیراز خبر داد و گفت: این ایده بسیار خوب با حمایت و توجه شورا و شهرداری شیراز رو به رو نشده است.
وی در خصوص واگذاری زمین مجانی به سازمان‌هایی مانند سازمان‌های نظام مهندسی، نظام پزشکی، شورای اصناف و هیئت‌های مذهبی استان‌های دیگر برای ساخت هتل و زائرسرا در شهر شیراز اظهار داشت: شورا و شهردای مشهد با برنامه‌ریزی در قالب ساخت «زائر سرا» توانسته‌اند سرمایه‌های پایداری را از 30 استان کشور برای شهر مقدس مشهد جذب کنند.
حق نگر در ادامه بیان کرد: در پروژه بزرگ ساخت «زائرسرا» در شهر مشهد تمام استان‌های کشور با هدایت شهردار مشهد وارد این عرصه شده و هر استان حداقل 20 میلیارد تومان در مشهد سرمایه‌گذاری آنی و تا سال‌های سال سرمایه‌گذاری پایدار در مشهد انجام داده‌اند.
نماینده مردم در شورای اسلامی شهر شیراز تقاضای خود را مبنی بر اعزام تعدادی از کارشناسان و شهرداران شیراز را به شهر همدان، به شهردار شیراز اعلام کرد و ادامه داد: به عنوان نمونه از پروژه باغ موزه دفاع مقدس و پروژه دهکده گردشگری (گنج‌نامه) این شهر دیدار و بازدید داشته باشند.
 
کد مطلب : ۹۵۲۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما