۰
plusresetminus

چهار راهی که در پاسارگاد یک طبیعت زیبا را ناامن کرده است

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۸
کم عرض بودن پل و چهار راه و تردد بسیار، باعث شده روزانه خطرات زیادی مسافران،کشاورزان و گردشگران و کشاورزان این منطقه را تهدید کند که البته در مواردی حوادث خطرناکی هم رخ داده و باعث صدمه دیدن به خودرو ها و زخمی شدن افراد، شده است.
چهار راهی که در پاسارگاد یک طبیعت زیبا را ناامن کرده است
به گزارش حافظ نیوز به نقل از طنین پاسارگاد، شهرستان پاسارگاد به لحاظ موقعیت اقلیمی و تاریخی از مناطق بسیار جذاب و دیدنی و بکر استان فارس است که با داشتن منابع طبیعی غنی، جاذبه­ های فراوان گردشگری و اکوسیستم­های نادر از جمله مناطق مورد توجه باستان شناسان، اکولوژیست­ها و توریست­ها قرار گرفته است.

وجود جاذبه ­های طبیعی گردشگری همچون طبیعت قصردشت،تنگه الله اکبر،چشمه ابوالمهدی و..... تنها بخشی از جاذبه ­های طبیعی این شهرستان است که مورد توجه گردشگران  بومی و غیر بومی قرار گرفته است.
 
طبیعت قصردشت پاسارگاد را به عنوان مهمترین منطقه گرشگری طبیعی و شلوغ ترین این شهرستان می توان برشمرد.

تمامی طبیعت قصرالدشت دارای مناظر زیبا و چشم نواز است که از ترکیب رودخانه، باغهای ودرختان سرسبز دو طرف جاده با هوای پاک به وجود آمده است.
 
اما نقاط حادثه خیزی در طبیعت قصرالدشت وجود دارد که هر چند پیگیری هایی توسط بومی های این منطقه صورت گرفته اما متاسفانه هنوز نتیجه ای در عمل نداشته است.
 
مهمترین نقطه حادثه خیز این منطقه چهار راهی است که منطقه قصردشت را به چهار نقطه مختلف(سعادت شهر-دفتر شرکت سبز دشت، بزرگراه شیراز-اصفهان و محور مواصلاتی روستاهای دولت آباد- قائم اباد به سعادت شهر) هدایت می کند.
 
کم عرض بودن پل و چهار راه و تردد بسیار، باعث شده روزانه خطرات زیادی مسافران،کشاورزان و گردشگران این منطقه را تهدید کند که البته در مواردی حوادث خطرناکی هم رخ داده و باعث صدمه دیدن به خودرو ها و زخمی شدن افراد، شده است.
 
با توجه اینکه این طبیعت روزانه میزبان مسافران،گردشگران و شهروندان شهرستان است و به عنوان یکی از بکرترین و زیباترین مناطق مورد هدف بازدید و طبیعت گردی بومی ها و غیر بومی ها می باشد،شایسته است مسولان  متولی جهت ایمن سازی این پل و چهار راه که خطرات زیادی را برای شهروندان دارد، اقدام عملی و موثری داشته باشند تا  تنها آه و افسوس پس از حادثه ای نا گوار که دیگر قابل جبران نباشد، برای ما و مسولان بر جا نماند.
کد مطلب : ۹۵۲۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما