۰
plusresetminus

قهرمان 17 ساله: در هنگام بازی اجازه ورود انرژی مثبت غیر مرتبط را نمی دهم

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۱
آغاز فعایت ورزشی من سال 81 بود که اسکی را به همراه پدرم آغاز کردم و درکنار ورزش اسکی به ورزش کشتی وشنا پرداختم
قهرمان 17 ساله: در هنگام بازی اجازه ورود انرژی مثبت غیر مرتبط را نمی دهم
به گزارش حافظ نیوز، به نقل از مارگون: علی رضا احمد پور هستم متولد1377 و از سال 81 اسکی می کنم.مصاحبه ای با این نوجوان 17 ساله داشته ایم که در ادامه آمده است:

 مارگون:در چه رشته هایی ورزشی فعالیت کردید و می کنید؟
  آغاز فعایت ورزشی من سال 81 بود که اسکی را به همراه پدرم آغاز کردم و درکنار ورزش اسکی به ورزش کشتی وشنا پرداختم

 مارگون:چه مقام هایی تا به حال کسب کردید؟
 من چندین حکم قهرمانی کشوری ،استانی در ورزشهای شنا،کشتی و اسکی  را دارم

مارگون : افتخارات کسب شده را مختصراًبیان کنید
سال 86 نائب قهرمانی استان(اولین مدال)،سال 89 نائب قهرمان کشور،سال 89 دعوت به اردوی تیم ملی تاکنون،  سال 89 کسب مدال طلای نونهالان کشور پیست اسکی دنای یاسوج،سال 91 حضور در مسابقات آسیایی قزاقستان ،سال 91 چهارمی آسیا، سال 92 نائب قهرمانی مارپیچ بزرگ کشور، سال 93 قهرمان لیگ شهرنشینان کشور ،نفر اول شنای جنوب کشور سال 91،نفر اول تیم ملی اسکی ایران سال 91 شمشک،

مارگون:احمدپور وقتی اسکی می کند گویی جاذبه زمین روش تاثیری ندارد! چطور این قدرسبک بار؟
 جاذبه چیزی است که وجود دارد اما من وقتی اسکی می کم آنقدر در کارم تمرکز می کنم که اجازه فعالیت «هیچ انرژی منفی و یا حتی مثبت غیر مرتبط» را نمی دهم و فقط روی مسیر با تمام قوا متمرکز می شوم

مارگون:با چه کاستی هایی در ورزش حرفه ایت مواجه بودید؟
 سالهای اول آقای عزیزمنش مربی ام بود و الان آقای کلهر ووجود یک فردی  از بیرون به عنوان مربی آنالیزت کند و یا حتی دستی روی شانه ات بگذارد برای مسابقه دهنده ضروریست. یک مربی قادر خواهد بود زمان رسیدن به قهرمانی تو را کاهش دهد یا نصف کند.

 مارگون:خیلی ها دوست دارند بدانند تو چه کردی و چه تمریناتی داشتی تا به اینجا رسیدی؟ به طور خلاصه توصیه ات به کسانی که می خواهند در این ورزش به موفقیت برسند چیست؟
اسکی ورزشی است که دیر به ثمر می نشیند حدود چندین سال باید تمرین مستمر داشته باشی پس ابتدا، باید سطح توقع ات را از خود پایین بیاوری و نخواهی یک شبه ره صد ساله بروی. استمرار در تمرینات مهم است و همچنین نباید خسته، ناامید و دلزده شد. یک اسکی باز باید بداند وقتی امروز خوب تمرین کند فردا یقینا بهتر از دیروز خود خواهد بود.دوم، به نظرم هیچکس نباید خودش را با دیگری مقایسه کند، هر کس باید توانایی های خودش را خوب ارزیابی کند، سوم، همیشه در حال یاد گرفتن باشیم! بالشخصه همیشه در حال آموختن هستم و هیچوقت خودم را از یاد گرفتن بی نیاز نمی دانم  

 مارگون:فاصله «علیرضا احمدپور» با نفرات دوم و بالتبع سوم کشور زیاد است! این فاصله در مسابقات خوبی مشهود بود چرا؟
 شاید به این دلیل باشد که که من افق نگاهم به قهرمانی جهان است. بنابراین برای این هدف تمرین می کنم و احیانا دیگران هدف خود را قهرمانی در کشور بدانند. برای جهانی شدن باید جهانی تمرین کرد.
مارگون:خب ظاهرا با این حجم تمرینات، جایی برای تفریحات نمی ماند! به نوعی به قول امروزی ها جوانی کردن؟
 تمام تفریح و نشاط من درورزش به خصوص اسکی است. نمی شود هم قهرمان بود و هم به همه ی تفریحات رسید! من از هر صد میهمانی که دعوت می شوم شاید یکی را بروم و تازه در آنجا فکر می کنم الان که من در میهمانی هستم رقیب من در حال تمرین است! برای همین باید دور بسیاری از مسائل حاشیه ای را قلم گرفت.

 مارگون:فاصله ما با اسکی جهان زیاد است؛ چرا؟
 خب یکی از دلایل مهم این است که آن ها مدام در حال مسابقه هستند و برای مسابقات تمرین می کنند و خب قطعا در شرایط مسابقه است که انگیزه تمرین بیشتر را پیدا می کنی و می توانی نقاط قوت و ضعف خود را در مقایسه با حریفان تحلیل کنی. شما ببینید اصلا سطح مسابقاتی که ما برگزار می کنیم با آن ها قابل مقایسه نیست.

 مارگون:غالبا کشورهای ثروتمند اسکی بازان مطرحی دارند و ازطرفی اسکی ورزشی گران است فکر می کنی این دلیل این موضوع باشد؟
  برای قهرمان شدن الزاما نباید ثروتمند بود بلکه ذهن باید ثروتمند باشد!

 مارگون:خب با این ترتیب اسکی خیلی چیزها از تو گرفته؟
من همه چیزم را از ورزش دارم، هیچ شکایت و گله ای ندارم! اگر هزینه کردم در قبالش خیلی چیزهای دیگر بدست آوردم.

 مارگون:انتظارت از مسوولان و خاصه فدراسیون چیست؟
  انتظارم این است که به ورزش در استانها وشهرستانها بیشتر بها دهند وامکانات رابرای ما فراهم کنند

 مارگون: و در خاتمه اگر صحبت خاصی دارید بیان کنید
در اینجا جادارد از زحمات  فراوان خانواده ام مخصوصاً پدرم واز مسئولین مدرسه چه دردوره راهنمایی ( مدرسه شهید باهنر) چه دردوره دبیرستان( نمونه دولتی امام محمد باقر(ع)) تشکر وقدردانی کنم  واز مربیانم آقای«محمد عزیزمنش» «رستم کلهر»به خاطر زحماتشان نسبت به جامعه اسکی ایران کمال تشکر را دارم؛ زندگی ورزشیم را مدیون  زحمات مربیم هستم.
کد مطلب : ۹۵۳۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما