۰
plusresetminus
در همایش پاسارگاد عنوان شد:

تنبیه انضباطی شدید و سوق دادن فرزندان به سوی آسیب های اجتماعی

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۶
انضباط شدید در تربیت فرزندان موجب گرایش آنها به آسیب های اجتماعی می شود.
تنبیه انضباطی شدید و سوق دادن فرزندان به سوی آسیب های اجتماعی
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد، در شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاسارگاد، با همکاری اداره بهزیستی برگزار شد.
به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، قدرت اله محکم، کارشناس مدرس پیشگیری از اعتیاد، با اشاره به آسیب ها و معضلات اجتماعی گفت: اعتیاد به مواد مخدر بحرانی است که اکنون در جامعه ما گریبان گیر شده و نگرانی بزرگی به وجود آورده است، که مسایل گوناگون اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی در ایجاد و تشدید گرایش به مواد مخدر تاثیر دارند.

محکم افزود : خانواده به عنوان نخستین نهاد اجتماعی نقش پررنگی در پیشگیری اولیه از اعتیاد بر عهده دارد و کارکردهای خانواده در پیشگیری از ناهنجاری های زیادی از جمله اعتیاد موثر است و نیز خانواده هایی که شیوه انضباط شدیدی را در تربیت فرزندان خود به کار می گیرند قطعا فرزندان آنها هم به آسیب های اجتماعی گرایش پیدا خواهند کرد.

وی ادامه داد: خانواده های غیر صمیمی در حد مطلوب، آگاهی و شناخت در زمینه تعامل های اجتماعی ندارند که در ارتباطات اجتماعی با مشکل روبرو هستند و نیز ارتباط مناسب بین والدین و فرزندان، ایجاد امنیت روان، جو عاطفی سالم در خانواده، آموزش به خانواده ها در رابطه با تربیت فرزندان، توجه و حساسیت والدین نسبت به تامین نیازهای جسمی و عاطفی، بسیار مهم و حائز اهمیت هستند.
محکم گفت: جدیدترین بحث در زمینه اعتیاد، بحث پیشگیری از اعتیاد و مهمترین آن هم باورهای نادرست است که خود باعث معضلات اجتماعی می شود.

کارشناس پیشگیری از اعتیاد ادامه داد: ریشه مسایل و معضلات ما در مسایل فرهنگی است و اعتیاد یک معضل چند عاملی و چند وجهی است و نقش اولیا و نیز فرهنگیان هم، به عنوان دست اندرکاران و تربیت کنندگان نسل نو در امر مبارزه و پیشگیری از اعتیاد، غیر قابل انکار و قطعا تاثیرگزار خواهد بود.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم در پیشگیری از اعتیاد، فضای دینی و مذهبی حاکم بر جامعه و خانواده است که به حمداله شهرستان پاسارگاد در این زمینه سرآمد است، و این پتانسیل قوی مذهبی در آحاد مردم این منطقه وجود دارد و سد محکمی در مقابله و پیشگیری همه جانبه از اعتیاد خواهد بود.

محکم گفت: هدف از این کارگاه ها، آگاهی بخشی به پیامدهای اعتیاد است و تنها راه حل ممکن نیز پیشگیری و جلوگیری از اعتیاد با آگاهی و آموزش دادن به فرزندانمان است
کد مطلب : ۹۵۳۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما