۰
plusresetminus
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اقلید خواستار شد

ایجاد خط فرعی راه‌آهن به شهرک صنعتی اقلید

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۲
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اقلید با اشاره به گسترش خطوط راه‌آهن اصفهان ـ شیراز و یزد ـ یاسوج، مساعدت مسئولان برای ایجاد خط فرعی راه‌آهن به شهرک صنعتی اقلید را خواستار شد.
ایجاد خط فرعی راه‌آهن به شهرک صنعتی اقلید
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از اقلید، پیش‌ از ظهر امروز در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، رئیس شهرک‌های صنعتی و سایر مسئولان شهرستانی و همچنین صنعتگران و مدیران واحدهای تولیدی مسائل و مشکلات صنعتی این شهرستان در زمینه زیرساخت‌های شهرک‌ها و مشکلات واحدها بررسی شد.

در این جلسه که هر یک از واحدهای صنعتی و تولیدی به‌صورت اختصاصی به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند سرمایه در گردش، معوقات تسهیلات بانکی، جرائم معوقات بانکی و عدم توان پرداخت معوقات و جرائم، عدم گازرسانی به واحدهای شهرک‌های صنعتی، وثایق بانکی، افزایش قیمت زمین‌های واگذارشده در شهرک‌های صنعتی، بازاریابی محصولات تولیدی، درخواست تسهیلات برای تعویض ماشین‌آلات فرسوده واحدها و بلاتکلیفی واحدهای صنعتی که به تملک بانک‌ها درآمدند به‌عنوان مشکلات عمده و اصلی واحدهای صنعتی این شهرستان بیان شد.

در این جلسه رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اقلید با اشاره به وجود هشت شهرک صنعتی در این شهرستان و ظرفیت‌های صنعتی مناسب بر مساعدت مسئولان استانی و همکاری مسئولان شهرستانی در استفاده از این ظرفیت‌ها و رشد صنعتی و معدنی با هدف ایجاد اشتغال پایدار، ارتقای تولید ملی و رونق اقتصادی تأکید کرد.

علیرضا قادری با بیان اینکه پراکندگی واحدهای صنعتی در خارج از شهرک‌های صنعتی موجب عدم ارائه خدمات ویژه به میزان لازم به آنان می‌شود، بیان داشت: تمرکز واحدها در شهرک‌های صنعتی علاوه بر بهره‌مندی واحدها از خدمات ویژه موجب صرفه‌جویی مالی و عدم هدر رفت سرمایه ملی می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اقلید به گسترش راه‌آهن یزد ـ یاسوج و شیراز ـ اصفهان اشاره و بر لزوم ایجاد خط فرعی راه‌آهن به شهرک صنعتی اقلید تأکید کرد.

قادری ایجاد خوشه صادراتی و ارائه خدمات مشاوره و کلینیک صنعت در شهرستان‌ها را از عوامل مؤثر در رشد صنعتی خواند و برگزاری جلسه‌ای با حضور معاون وزیر صنعت و معدن، رئیس سازمان صنعت و معدن استان فارس برای بررسی بیشتر مسائل و مشکلات صنعتی اقلید و تصمیم‌گیری در زمینه واحدهای صنعتی بزرگ این شهرستان را خواستار شد.

به گزارش فارس، در این جلسه بر لزوم ارائه خدمات مناسب و لازم در شهرک‌های صنعتی و واگذاری ارائه این خدمات به شرکت‌های خدماتی تأکید شد.

در پایان جلسه آتش‌نشانی شهرک صنعتی اقلید که ساختمان و خودروی آن با اعتبار 10 میلیارد ریالی آماده و تجهز شده به بهره‌برداری رسید.
کد مطلب : ۹۶۰۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما