۰
plusresetminus
رئیس اداره فنی و حرفه ای نی ریز مطرح کرد:

در مرکز فنی و حرفه ای به روی عموم مردم باز است

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۳
مرادی گفت: طبق پیش بینی قانون، برای برخورداری از تسهیلات بانکی اشتغال، داشتن مدرک فنی و حرفه ای نیاز است.
در مرکز فنی و حرفه ای به روی عموم مردم باز است
به گزارش حافظ نیوز به نقل از  نبض نی ریز، یکی از مشکلاتی که بر سر راه خیلی از جوانان کشور و به خصوص جوانان استان فارس و شهرستان نی ریز وجود دارد، مسئله بیکاری است. همواره راهکارهای مختلفی برای کاهش بیکاری و افزایش اشتغال ارائه می شود که یکی از بهترین این راهکارها آموزش مهارت های اشتغال زایی است. در همین راستا نبض نی ریز مصاحبه ای با رئیس اداره فنی و حرفه ای نی ریز انجام داده است که در ادامه می آید.

 رئیس اداره فنی و حرفه ای نی ریز در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه آموزش رشته های غیر رسمی کشور به عهده سازمان فنی و حرفه ای است، گفت: هدف اصلی این آموزش ها کمک به اشتغال است، که سازمان از یک طرف آشنایی صنعت و صنعتگران با کسانی که یک مهارت را آموخته اند و نیاز به اشتغال دارند و از طرف دیگر کمک به آموزش دیدگان برای آشنایی با صنعت است.

مرادی بیان داشت: کمک به افزایش مهارت های دانش آموختگان دانشگاهی هدف دیگر این سازمان است که در قالب آموزش رشته هایی به عنوان مراکز ASD یا مراکز جهاد دانشگاهی، دانش آموختگان می توانند مهارت کافی برای ورود به صنعت را کسب کنند.

وی کاهش آسیب های اجتماعی را از اهداف دیگر سازمان بیان کرد و گفت: سازمان به مراکزی مثل کمپ های ترک اعتیاد، زندان ها، سازمان های مردم نهاد( NGO ها) و حاشیه شهر ها ورود پیدا کرده و آموزش هایی برقرار می کند.

رئیس اداره فنی و حرفه ای نی ریز بین المللی بودن مدرک آموزشی فنی و حرفه ای را از محاسن آموزش دانست و گفت: مدرک آموزش دارای استاندارد های بین المللی و قابل ترجه است و افراد با ترجمه این مدرک می توانند در خارج از کشور هم فعالیت شغلی داشته باشند.

مرادی برخورداری از تسهیلات بانکی برای اشتغال آفرینی را از دیگر مزایای آموزش های فنی و حرفه ای عنوان کرد و گفت: طبق پیش بینی قانون، برای برخورداری از تسهیلات بانکی اشتغال، داشتن مدرک فنی و حرفه ای نیاز است.

وی ادامه داد: میزان تسهیلات اعطایی بانک ها برای اشتغال زایی متفاوت است و هر چه طرح تازه و قوی تر باشد و بحث اشتغال زایی نیز در طرح، مطرح باشد، میزان تسهیلات دریافتی بیشتر خواهد بود.

رئیس اداره فنی و حرفه ای نی ریز با بیان اینکه مهارت های فنی و حرفه ای برای افراد از سن 12 سالگی به بالا آموزش داده می شود، اظهار داشت: قریب به 100 رشته آموزشی در طول یکسال در مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان آموزش داده می شود.

مرادی اعلام کرد: 18 کارگاه فعال در مراکز دولتی فنی و حرفه ای شهرستان وجود دارد که شامل رشته های PLC، فناوری اطلاعات، برق صنعتی، اتومکانیک، مکاترونیک، جوشکاری و بازرسی جوش، تاسیسات، تراشکاری، تعمیر لوازم خانگی و موبایل و کشاورزی است.

وی همچنین از وجود 30 آموزشگاه آزاد در سطح شهرستان یاد کرد و گفت: در این آموزشگاه ها رشته های فناوری اطلاعات، صنایع دستی، صنعت فرش، خیاطی و رشته های هنری در سطح شهر آموزش داده می  شود.

رئیس اداره فنی و حرفه ای نی ریز ابراز داشت: در سال گذشته دو هزار و 600 کارآموز در 129 دوره آموزشی و 79 حرفه آموزشی در مراکز آموزشی دولتی و آزاد فنی و حرفه ای نی ریز آموزش دیدند.

مرادی در زمینه استمرار آموزش های فنی و حرفه ای گفت: بعضی از رشته های آموزشی و فنی حرفه ای مکمل یکدیگرند و فرد پس از طی این آموزش ها، مهارت کافی را کسب کرده و نیازی به تخصص جدید نخواهد داشت. با این وجود در مرکز فنی و حرفه ای به روی عموم مردم باز است و درصورتی که افراد به آموزش بیشتر و تکمیل اطلاعات نیاز داشته باشند، مربیان مرکز این آموزش ها را در اختیار آنان قرار خواهد داد. ضمن اینکه منابع اینترنتی و کتاب های کمک آموزشی در مورد مهارت های فنی و حرفه ای توسط سازمان منتشر شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در دنیای امروز برای شاغل شدن رقابت است و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که می فرمایند جوان اگر آموزش دیده باشد، دغدغه اشتغال نخواهد داشت، می طلبد جوانان از کوچترین فرصت بدست آمده برای کسب مهارت های اشتغال بهره ببرند و از امکانات و آموزش های سازمان فنی و حرفه ای نی ریز که 70 درصد آن ها در مراکزدولتی رایگان است، در جهت اشتغال خود بهره ببرند.


 
کد مطلب : ۹۶۱۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما