۰
plusresetminus
از ابتدای سال جاری تا کنون؛

305 حامی عهده دار حمایت 345 یتیم در شهرستان آباده شده اند

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۸
به طور میانگین هر یتیم در شهرستان آباده از حمایت 5 حامی و در طرح محسنین از یک حامی برخوردار است.
305 حامی عهده دار حمایت 345 یتیم در شهرستان آباده شده اند
به گزارش حافظ نیوز به نقل از آباده نما، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان آباده، از جذب 305 حامی جدید در چهار ماه گذشته برای حمایت از خانواده های ایتام و محسنین تحت پوشش این نهاد خبر داد.

امیر باوندپوری با بیان اینکه این 305 حامی حمایت مادی و معنوی 345 یتیم را در این شهرستان آباده را عهده دار شده اند، گفت: به طور میانگین هر یتیم از حمایت و کمک 5 حامی و طرح محسنین یک حامی برخوردار است.

این مقام مسئول با اشاره به نحوه اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین تصریح کرد: خیرین با مراجعه به سایت کمیته امداد و مراجعه به دفاتر این نهاد در سطح شهرستان می توانند آمادگی خود را مبنی بر مشارکت در این طرح اعلام کنند.

در ادامه مرضیه موسوی کارشناس طرح اکرام ایتام و محسنین شهرستان با بیان اینکه حامیان با پر کردن فرم مربوط به طرح اکرام، می توانند کفالت یک یا چند یتیم و در طرح محسنین حمایت از یک خانواده را تقبل کنند، وی اضافه کرد: پس از این اقدام حامیان ماهیانه و حداقل مبلغ 20 هزار تومان را به عنوان کمک معیشت به فرزندان معنوی خود پرداخت می کنند.

موسوی خاطرنشان کرد: تعداد فرزندان ایتام این کمیته 298 نفر و فرزندان طرح محسنین تحت پوشش 200 نفر می باشند که حامیان اکرام ایتام 1770 نفر و حامیان طرح محسنین 273 نفر می باشند و در سال جاری تا کنون حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین مبلغ 831 میلیون و 887 هزار ریال وجه نقد و مبلغ 293 میلیون و 275 هزار ریال کمک غیر نقدی به فرزندان معنوی خود هدیه نموده اند.

لازم به ذکر است طرح «اکرام ایتام» مختص کودکانی است که پدر خود را از دست داده ­اند و طرح «محسنین» مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر از یکدیگر جدا شده و تحت سرپرستی مادرشان هستند و یا آن­که پدرشان در قید حیات است، اما به دلیل بیماری قادر به تامین معاش خانواده نیست. تشخیص نیازمند بودن این خانواده ­ها توسط کارشناسان کمیته امداد انجام می­ شود.
کد مطلب : ۹۶۱۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما