حمایت همیشگی فرمانداری لامرد از شهرداری این شهر

15 مرداد 1394 ساعت 8:21

فرماندار لامرد بابیان اینکه راجع به ماندن یا رفتن شهردار این شهر از سمت خود هیچ‌گونه اظهارنظری تاکنون نکرده است گفت: همیشه از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر لامرد حمایت کرده‌ایم چراکه منتخبان مردم هستند.


به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از لامرد، عبدالرضا منصوری عصر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان در سخنانی اظهار داشت: تمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی لامرد برای اجرای سیاست‌های دولت با آمادگی کامل کار و تلاش کنند و اگر تغییر و تحولاتی در عرصه اجرایی رخ می‌دهد به‌یقین برای انجام کار و تلاش بیشتر است.

وی افزود: انتظارات مردم در روستاها در مورد عمران و آبادانی بیشتر محقق شده و باید از منابع دیگر اعتباری بقیه پروژه‌ها تکمیل شود و این‌که تمام نگاه‌ها به اختصاص اعتبارات دو درصد نفت و گاز باشد و از سایر اعتبارات صرف‌نظر کنیم اشتباه بزرگی است.

فرماندار لامرد بابیان اینکه یکی از اهداف مهم دولت یازدهم رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار است گفت: این موضوع مهم کامل محقق نمی‌شود مگر اینکه از سرمایه‌های بخش خصوصی نیز استفاده شود و باید تمام مسئولان در مورد این موضوع مهم مسیر را تسهیل کنند و گرفتاری‌های مربوط به پاسخ استعلامات سرمایه‌گذاران برطرف و چنانچه سرمایه‌گذار گرفتار بروکراسی‌های اداری شود با مدیری که در این زمینه کم‌کاری کرده است به‌یقین برخورد خواهد شد.

منصوری در مورد توافق هسته‌ای نیز خاطرنشان کرد: امروز پذیرفته‌اند که جمهوری اسلامی به‌عنوان یک قدرت منطقه‌ای است و در معادلات نمی‌شود آن را کنار گذاشت و مباحث اقتصادی یک‌شکل دیگر پیدا می‌کند و تحول بزرگ اقتصادی شکل خواهد گرفت.

وی ادامه داد: شاخص‌های اقتصادی تأثیرات درازمدت دارد و در رونق اقتصادی قیمت‌ها واقعی می‌شود و زمانی که رونق اقتصادی باشد خدمات بیشتری نیز صورت می‌گیرد.

نماینده عالی دولت در لامرد با اشاره به فرارسیدن 17 مردادماه روز خبرنگار گفت: خبرنگاران در شفاف‌سازی، اعتمادسازی، بیان مطالبات مردم و ایجاد فضای مثبت روانی و آرامش در جامعه نقش بسیار کلیدی دارند و مسئولان باید نقش و اهمیت رسانه‌ها را به‌خوبی درک کنند و به آن‌ها کمک کنند.

منصوری اضافه کرد: خبرنگاران به‌عنوان بازوان اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی محسوب می‌شوند و این حق مردم است که بدانند دولت چه خدماتی به آنان ارائه داده و باید خدمات انجام‌شده به مردم گفته شود.

رئیس شورای تأمین لامرد در مورد برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: علاوه بر برگزاری این دو انتخابات، انتخابات شورای اسلامی شهر علامرودشت نیز همزمان برگزار می‌شود و نباید تبلیغات زودهنگام انجام شود و باید مراقب باشیم فضای یک اداره فضای تشویق و حضور باشکوه در انتخابات نه اینکه محل تبلیغات کاندیدا باشد و وظیفه ما برگزاری انتخابات پرشور و حماسی است و کسی حق ندارد آرای مردم را به نفع خود مصادره کند چراکه رأی مردم رأی به‌نظام است و موظف به صیانت از آرای مردم هستیم.

وی از شناسایی و دستگیری چند نفر به دلیل نشر اکاذیب در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه و مزاحمان تلفنی در لامرد خبر داد و بیان داشت: در این زمینه از دادگستری و نیروی انتظامی لامرد تشکر می‌کنم و زمانی که فردی مطالب ناصحیح را منتشر می‌کند باید پس‌ازآن پاسخگو باشد.

پس از سخنان فرماندار لامرد حجت‌الاسلام‌ مجید قائدی از مدرسین حوزه علمیه به بیان نکات اخلاقی در مورد چگونگی انجام خدمت به مردم پرداخت.

در ادامه جلسه شورای اداری لامرد، شهردار لامرد که در جلسه پیشین شورای اداری غایب بود خواستار ارائه وقت و توضیحات خود در مورد تخریب دیوار یک شهروند لامردی و پس‌ازآن واکنش فرماندار لامرد نسبت به این موضوع در جلسه شورای اداری شد و پس از ارائه توضیحات اولیه بیان داشت: ای‌کاش این مسئله در شورای اداری مطرح نمی‌شد چراکه این شورای جای مباحث کلان است و از کارکنان شهرداری و شورای اسلامی شهر لامرد در مورد این موضوع دفاع می‌کنم چراکه تخلفی صورت نگرفته است.

حسین شبانی‌نژاد خاطرنشان کرد: اطلاعاتی که به فرماندار لامرد داده ‌شده شفاف نبوده است.

وی در ادامه خطاب به فرماندار لامرد تصریح کرد: تمام فرمانداران حق ‌دارند که مخالفان دیدگاه‌های سیاسی خود را از قطار مدیریت پیاده کنند.

عبدالرضا منصوری نیز در پاسخ به سخنان شهردار لامرد متذکر شد: من با مردم عهد بسته‌ام که دروغ نگویم، صادق باشم و از حقوق آنان دفاع کنم.

رئیس شورای تأمین لامرد ادامه داد: هیچ حکمی مگر حکم اعدام در شب اجرا نمی‌شود و موضوع من موضوع نحوه اجرای حکم تخریب این دیوار است و این سخنان را در روز معارفه دادستان عمومی و انقلاب لامرد گفتم و دادستان این شهرستان نیز حضور داشت.

وی خطاب به شهردار لامرد اذعان داشت: هیچ قطاری نیست که کسی سوار شود و هر کسی که فکر می‌کند سوار قطار است اشتباه می‌کند و نه قطاری و نه اتوبوسی است چراکه خدمت در کشور و نفس کشیدن در این نظام افتخار محسوب می‌شود.

منصوری در همین زمینه خاطرنشان کرد: فرماندار باشم و یا نباشم و یا در جایی دیگر برای این نظام خدمت کنم باز افتخار می‌کنم.

فرماندار لامرد بیان داشت: راجع به ماندن یا رفتن شهردار این شهر از سمت خود تاکنون هیچ‌گونه اظهارنظری نکرده‌ام و همیشه از شهرداری و شورای اسلامی شهر لامرد حمایت کرده‌ایم چراکه منتخبان مردم هستند و اشخاص برایمان مهم نیست و من میدانم شهر در چه وضعیتی است و چگونه باید خدمات صورت گیرد.

وی افزود: همگی کمک می‌کنیم تا یک شهر خوبی داشته باشیم و بارها از دیگر دستگاه‌های اجرایی خواسته‌ام تا به شهرداری کمک کنند زیرا اگر خدمتی صورت گیرد نظام و دولت سرافراز است.

به گزارش فارس، طبق اطلاعات به‌دست‌ آمده، طرح استیضاح و برکناری شهردار لامرد در اعتراض به عملکرد وی توسط شورای اسلامی شهر لامرد از هفته‌های گذشته کلید خورده است و در دستور کار این شورا قرارگرفته و این خبر در سطح لامرد نیز به‌سرعت منعکس‌شده و مردم این شهر در هفته‌های آینده شاهد خداحافظی حسین شبانی‌نژاد از کرسی مدیریت شهرداری لامرد خواهند بود.

می‌توان گفت یکی از دلایل موضع‌گیری شدید امروز شهردار لامرد در مقابل نماینده عالی دولت در لامرد در جلسه شورای اداری امروز و اعلام اینکه تمام فرمانداران حق‌دارند که مخالفان دیدگاه‌های سیاسی خود را از قطار مدیریت پیاده کنند را خداحافظی وی از شهرداری لامرد دانست.

خبرگزاری فارس نهم تیرماه امسال در گزارش اختصاصی خود سخنان فرماندار لامرد راجع به تخریب دیوار یک شهروند لامردی توسط شهرداری این شهر را منتشر کرد که عبدالرضا منصوری در جلسه شورای اداری که با حضور معاون قضایی دادگستری استان فارس برگزار شد اظهار کرد: در سحر ماه مبارک رمضان در شهر مذهبی لامرد با لودر دیوار خانه‌ای را خراب می‌کنند.

وی افزود: درحالی‌که پرندگان حتی در شب آرامش دارند این اتفاق در شهر لامرد رخ می‌دهد و آن‌هم بدون حکم دادستان، و مأمور نیروی انتظامی با چه مجوزی در کنار شهرداری قرار می‌گیرد و این کار را انجام می‌دهند.

وی متذکر شد: ما اگر ساکت نشینیم و این حرف‌ها را نزنیم خیانت به مردم کرده‌ایم و این حقوق شهروندی است و اگر تخلفی صورت گرفته باید از راه قانونی باشد و با کسی که خلاف قانون و مقررات در سحر ماه مبارک رمضان این کار را صورت می‌دهد برخورد شود.

در ادامه آن جلسه شورای اداری لامرد، محمد دهقان رئیس شورای اسلامی شهر لامرد خواستار ارائه وقت در این جلسه و پاسخگویی در مورد تخریب دیوار یکی از شهروندان لامردی با لودر شهرداری شد که فرماندار لامرد با اعلام مخالفت در این مورد تأکید کرد: باید شخص شهردار لامرد در این زمینه پاسخگو باشد اما حسین شبانی‌نژاد شهردار لامرد در آن جلسه غائب بود.


کد مطلب: 9621

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/9621/حمایت-همیشگی-فرمانداری-لامرد-شهرداری-این-شهر

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir