کتابخانه‌های عمومی استان فارس کتاب‌های صوتی در اختیار نابینایان قرار می‌دهند

15 مرداد 1394 ساعت 8:44

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: بیش از ۱۰ هزار عنوان کتاب شنیداری و بریل در کتابخانه‌های عمومی استان فارس برای استفاده نابینایان وجود دارد.


به گزارش حافظ نیوز، سید محمدامین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به خدمات کتابخانه‌های عمومی به نابینایان اظهار داشت: بیش از 10 هزار عنوان کتاب شنیداری و بریل در چهار کتابخانه عمومی استان فارس برای نابینایان و کم‌بینایان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه استان فارس در این زمینه در کشور الگو است، گفت: در کتابخانه رئیسی اردکانی در شیراز، کتابخانه شهرستان سپیدان، کتابخانه مشارکتی در ارسنجان و کتابخانه اندیشه در گراش خدمات ویژه نابینایان و کم‌بینایان ارائه می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس افزود: بیش از 2 هزار و 600 نفراز خدمات کتاب‌های شنیداری و بریل کتابخانه‌های عمومی استان فارس بهره می‌برند.

جعفری با اشاره به تفاهم نامه کتابخانه‌های عمومی استان فارس با انجمن گویندگی استان خاطرنشان کرد: با امضای این تفاهم‌نامه اعضای انجمن گویندگی اقدام به خواندن کتاب‌ها برای نابینایان و کم‌بینایان می‌کنند و در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه خوانش انجمن گویندگی با دیگر خوانش‌ها متفاوت است، تصریح کرد: در این نوع خوانش استرس و قواعد گفتاری و هنری محتوای کتاب‌ها لحاظ می‌شود تا نابینایان و کم‌بینایان بتوانند به راحتی با کتاب ارتباط برقرار کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس بیان کرد: ضبط کتاب‌ها با موزیکی ملایم همراه است و کتاب‌ها به انتخاب مخاطبان برگزیده می‌شوند.


کد مطلب: 9627

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/9627/کتابخانه-های-عمومی-استان-فارس-کتاب-های-صوتی-اختیار-نابینایان-قرار-می-دهند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir