مدیرکل منابع طبیعی فارس

آتش‌سوزی جنگل‌های فیروزآباد به طور کامل مهار شد

18 مرداد 1394 ساعت 9:13

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با اشاره به اینکه نخستین بار در استان فارس برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها از هواپیمای آب‌پاش استفاده شد، گفت: آتش‌سوزی جنگل‌های فیروزآباد به طور کامل مهار شد.


 به گزارش حافظ نیوز، مهرزاد بوستانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به آتش‌سوزی جنگل‌های فیروزآباد در چند روز اخیر اظهار داشت: برای نخستین بار در استان فارس برای خاموش کردن آتش از هواپیمای آب‌پاش استفاده شد و آتش‌سوزی جنگل‌های این شهرستان به طور کامل مهار شده است.

وی با بیان اینکه خشکی هوا و شرایط منطقه سبب شده که آتش‌سوزی چند روز تداوم یابد، گفت: نیروهای منابع طبیعی استان فارس برای جلوگیری از شروع مجدد آتش‌سوزی در منطقه مستقر هستند.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس افزود: به دلیل پراکندگی آتش‌سوزی‌ها تخمین میزان دقیق وسعت جنگل که دچار حریق شده در حال حاضر امکان‌پذیر نیست.

لازم به ذکر است  آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کوه‌های سفیدار شهرستان فیروزآباد، موک و اطراف کارخانه سیمان صدها هکتار از مراتع و درختان این منطقه را به خاکستر تبدیل کرده است.

از ابتدای شروع این آتش‌سوزی گسترده، 250 نفر از نیروهای مردمی، جهاد، منابع طبیعی، هلال احمر و بسیج برای خاموش کردن آتش به منطقه اعزام شدند.


کد مطلب: 9701

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/9701/آتش-سوزی-جنگل-های-فیروزآباد-طور-کامل-مهار

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir