فرماندار آباده:خبرنگاران سیاست‌های دولت در آباده را شفاف‌سازی کنند‌

19 مرداد 1394 ساعت 9:15

فرماندار آباده گفت: خبرنگاران در راستای اطلاع‌رسانی به مردم سیاست‌های دولت در آباده شفاف‌سازی کنند.


به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از آباده، محمدرضا زارع ظهر امروز در آئین گرامی‌داشت روز خبرنگار در این شهرستان اظهار داشت: روز خبرنگار یادآور رشادت‌های خبرنگاران است که با شهادت شهید صارمی قوام گرفت و امید است با گرامی‌داشت این روز به ارزش کار خبرنگاری افزوده شود.

زارع با بیان اینکه آسیب‌ها و مشکلات زیادی در حوزه حرفه‌ای خبرنگاری وجود دارد و امید است با کمک مسئولان این مشکلات برطرف شود، تصریح کرد: سرعت علم بسیار زیاد است و این می‌تواند در روند انعکاس خبر اثر معکوس داشته باشد.

فرماندار آباده خاطرنشان کرد: خبرنگارانی که کمیت بالای تولید اخبار را دارند باید برای جذب مخاطب نیز هزینه و وقت صرف کنند که چگونگی جذب مخاطب به عهده مدیر مسئول آن واحد خبری است.

زارع تصریح کرد: یک خبرنگار می تواند برای جذب مخاطب به مسائل با ارزش بپردازد که این موضوع را می‌توان در نتیجه کار و بازخورد از مخاطبان بررسی کرد.

وی به ویژگی‌های یک خبرنگار خوب و حرفه‌ای اشاره و بیان کرد: از جمله این خصلت‌ها می‌توان به صداقت، شهامت، سرعت انتقال و تعهد در اخلاق نام برد و امید است این خصلت‌ها در تمام خبرنگاران موجود باشد.

زارع تصریح کرد: خبرنگاران باید منافع ملی را در نظر داشته باشند تا بتوانند کمک مناسبی برای دولت فراهم آورند البته منافع ملی شامل منافع حوزه خبری خود خبرنگار نیز می‌شود و او باید به گونه‌ای خبر خود را تنظیم کند که آن انتقاد یا پیشنهاد قابل درک و فهم باشد.

وی افزود: ادارات نیز باید انتقادپذیر باشند تا خبرنگار در بهترین حالت کار خود را انجام دهد چرا که خبرنگاران دریچه‌های ورود به افکار مردم هستند.

وی از رسانه‌های شهرستان خواست تا به سهم خود در شفاف سازی سیاست‌های دولت در منطقه کمک کنند و اظهار داشت: سطح فرهنگی شهر بالا است اما سطح تحمل افراد در کنار یکدیگر بسیار کم است باید سعی بر آن داشته باشیم که آن را حل کنیم.


کد مطلب: 9705

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/9705/فرماندار-آباده-خبرنگاران-سیاست-های-دولت-شفاف-سازی-کنند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir