مدیر موزه ملی آلمان: معماری تخت جمشید باورنکردنی است

18 مرداد 1394 ساعت 9:44

مدیر موزه ملی آلمان با بیان اینکه معماری تخت جمشید باورنکردنی است گفت: اگر یک گردشگر بخواهد تنها آثار شاخص فارس را ببیند باید نزدیک به سه ماه در این استان اقامت داشته باشد.


به گزارش حافظ نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌ دستی و گردشگری فارس ، سوزان آنن در دیدار با مدیرکل این اداره با بیان اینکه تعداد و تنوع آثار تاریخی و فرهنگی و گردشگری در استان فارس مرا شگفت‌زده کرده است، اظهار داشت: باید هرچه سریع‌تر جاذبه‌های تاریخی فارس به دنیا معرفی شود تا گردشگری در این استان رونق بیشتری گیرد.

مدیر موزه ملی آلمان در ادامه به بازدید از موزه‌های این استان اشاره کرد و گفت: موزه تخت جمشید یکی از بهترین اماکن فرهنگی برای معرفی آثار دوره هخامنشی است و جا دارد نوع ارائه خدمات در این موزه تغییر کند.

به گفته وی معماری مجموعه جهانی پارسه پاسارگاد باورنکردنی است و از نمای فرهنگی بالایی برخوردار است.

آنن افزود: در حال حاضر بسیاری از اشیا تاریخی ایران به‌‌ویژه آثار و اقلامی که به فارس تعلق دارند در موزه آلمان در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند که همواره مورد استقبال مخاطبان است.

مدیر موزه ملی آلمان همچنین اضافه کرد: چگونگی معرفی اقلام و اشیاء تاریخی، مردم را به موزه‌ها هدایت می‌کند و موجب افزایش آمار بازدیدکنندگان می‌شود، از این‌رو در موزه آلمان نمایش آثار به‌صورت دوره‌ای در گالری‌های متعدد به نمایش درمی‌آید.

در این دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری فارس نیز طی سخنانی به ارائه توضیحاتی در مورد موزه‌ها و آثار تاریخی و گردشگری این استان پرداخت و گفت: در فارس چهار اثر تاریخی ثبت‌ شده در فهرست جهانی و نزدیک به ۳ هزار اثر ثبتی در فهرست ملی وجود دارد.

به گفته مصیب امیری در حال حاضر نزدیک به ۱۵ موزه در فارس فعال است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۶ موزه تخصصی نیز در حال ساخت بوده و در آینده نیز اکثر شهرستان‌های این استان دارای موزه خواهند شد.
 


کد مطلب: 9721

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/9721/مدیر-موزه-ملی-آلمان-معماری-تخت-جمشید-باورنکردنی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir