داشتن واحد روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی لازمه هر اداره، سازمان و تشکل است

18 مرداد 1394 ساعت 9:56

با رشد روز افزون فضای مجازی،متاسفانه برخی از ادارات شهرستان مرودشت یا پایگاه اطلاع رسانی ندارند یا از روابط عمومی قوی برخوردار نمی باشند،برخی از ادارات هم که دارای پایگاه اطلاع رسانی می باشند یا بروز نمی شوند یا قطع می باشند.


به گزارش حافظ نیوز به نقل از آفتاب مرودشت، یکی از ابزارهای مهم در پیشبرد اهداف روابط عمومی ادارات و…،ایجاد و راه اندازی سایت های اطلاع رسانی و حضور در فضای مجازی است، تا به این وسیله بتوانند با مخاطبین خود ارتباط برقرار نماید. آنچه در دنیای امروز از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، ارتباط نه یک سویه بلکه دو سویه در یک فضای ارتباطی است.

به شکلی که دیگر تنها پیام از مخاطب الف به مخاطب ب منتقل نمی شود،‌بلکه از این پس علاوه بر اینکه پیام از الف به ب منتقل می گردد. پیام یا پیام هایی نیز از سوی الف به ب ارسال می گردد. این فضای جدید که به صورت یک ارتباط تعاملی تعریف می شود، از نکات کلیدی و مهم و البته امروزین برای روابط عمومی ها در سازمان ها به شمار می رود.

از آنجایی که دنیای مجازی و ارتباطی،امروز به سرعت در حال پیشرفت است،‌ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی شهرستان مرودشت نیز باید به سرعت خود را با این فضای جدید انطباق داده و به روز کنند تا بتوانند پیام مناسب را در زمان مناسب به مخاطب یا کاربران مختلف منتقل سازنند.پیام هایی که نیاز امروز جامعه ما می باشد،مثلا اداره برق،آب،گاز،جهاد کشاورزی،… با ترسیم نموداری سرانه مصرف را در هر دوره،نسبت به ماه سال قبل و سال گذشته به اطلاع شهروندان برسانند و در زمینه مصرف و صرفه جویی پیام های لازم را به شهروندان برسانند.

یا مثلا جهاد کشاورزی که الان سایت آن قطع می باشد،پیام هایی را به کشاورزان منتقل کند تا از مصرف بی رویه آب در بخش کشاورزی جلوگیری شود یا مثلا ادارات محیط زیست و منابع طبیعی برای آگاهی بخشی و رساندن پیام های زیست محیطی و حفظ منابع طبیعی به شهروندان … یا اداره دادگستری برای آگاهی بخشی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم،نحوه استفاده از امکانات دنیای مجازی مثل وات ساپ،وایبر،لاین،که با افزایش این امکانات و فراگیر شدن آن به آمار پرونده های کیفری نیز افزوده می شود.

با رشد روز افزون فضای مجازی،متاسفانه برخی از ادارات شهرستان مرودشت یا پایگاه اطلاع رسانی ندارند یا از روابط عمومی قوی برخوردار نمی باشند،برخی از ادارات هم که دارای پایگاه اطلاع رسانی می باشند یا بروز نمی شوند یا قطع می باشند.جا دارد که مسئولین و مدیران مربوطه برای این معضل در اداره،نهاد،سازمان … خود تلاش نمایند،تا ارتباط با همشهریان از یک سویه به دو سویه تبدیل شود و شاهد شکوفایی ادارات شهرستان شویم.

شهرستان مرودشت با توجه به این که دومین شهرستان استان فارس می باشد،نیاز به ایجاد روابط عمومی برای پاسخ گویی به شهروندان و تکریم ارباب رجوع در برخی از ادارات آن، احساس می شود و زمانی که واحد روابط عمومی شکل بگیرد،بدیهی است نیاز اولیه برای انتشار اخبار، راه اندازی یک پایگاه خبری یا پایگاه اطلاع رسانی می باشد.

ممکن است برخی ها در این زمینه مسائلی را مطرح کنند،از جمله این که، ما با اداره کل و پایگاه اطلاع رسانی آن در ارتباط هستیم یا اداره کل اجازه نمی دهد،به هر دلیلی بخواهند این را توجیح کنند، برای ادارات،دومین شهرستان استان فارس قابل پذیرش نمی باشد.

نبود،پایگاه خبری در ادارات شهرستان با توجه به معضلاتی که جامعه ما را تهدید می کنند و تبدیل به یک چالش شده اند:از جمله محیط زیست و حفظ منابع طبیعی،خشکسالی و کمبود آب،کشاورزی و یک الگوی جایگزین کشت،.. می طلبد که مسئولین دست از روی دست بردارند و گام های بلند و اساسی را در این زمینه بردارند
 

در پایان ضرورت ایجاد پایگاه اطلاع رسانی این موارد است:
۱-برقراری و حفظ یک ارتباط پایدار و موثر ۲- برقراری ارتباط با کاربران و مخاطبین خود و همچنین ارتباط با اصحاب رسانه ۳- انتقال نظرات،پیشنهادات و انتقادات به صورت سهل تر و در سریع ترین زمان ممکن به مسئول و عالی ترین مقام اداره،نهاد،سازمان اعم از دولتی و غیر دولتی ۴- تعامل هرچه بیشتر بین روابط عمومی، مردم و رسانه ۵-اطلاع‌رسانی مناسب و شفاف‌ تر ۶- نقاط ضعف اجرایی در زمینه های فنی، اداری و تولید و توزیع و سایر جهات مربوط آشکار می شود ۷- دلایل وانگیزه های واقعی بیرونی و درونی تعلل و رکود و توقف شناخته می شود ۸- از وقوع بسیاری از ناهنجاری ها و معضلات محتمل پیشگیری به عمل می آید و …


کد مطلب: 9724

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/9724/داشتن-واحد-روابط-عمومی-پایگاه-اطلاع-رسانی-لازمه-اداره-سازمان-تشکل

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir