روز خبرنگار یا روز خانه مطبوعات در مرودشت؟؟؟

18 مرداد 1394 ساعت 9:56

قرار بود سال 94 متفاوت از سال های گذشته باشد اما رفتارهای گزینشی خانه مطبوعات نشان می دهد این مهم تنها یک آرزو است که به همت آن نهاد عملی نخواهد شد.


به گزارش حافظ نیوز به نقل از سایت خبری مرودشت نا، 17 مرداد سال 1377 روزی بود که شهید محمود صارمی خبرنگار جمهوری اسلامی ایران به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید و از آن پس این روز به مناسبت شهادت این خبرنگار بزرگوار روز خبرنگار نامگذاری گردید.

اگر از تاریخ شهادت شهید صارمی کمی به عقب تر بنگریم به حدود 240 شهیدی می رسیم که برای انعکاس اخبار و تصاویر دلاوردی های مردان آسمانی، خود آسمانی شده و خود به همراه قلم هایی که خداوند به آنها سوگند خورده در مقابل زیاده خواهی ها قد علم کرده و به تکه تکه شدن رضایت دادند.

امروزه دیگر دنیا دوران کشاورزی و صنعتی را رد کرده است و چند صباحی است که وارد دنیای پسا صنعتی و در اصطلاح دیگر دنیای اطلاعات و ارتباطات شده است و به سرعت در این میدان پیش می رود. در روزگار اطلاعات خبرنگار با ابزار اطلاع رسانی که در اختیار دارد نقشی برجسته و حیاتی را ایفا می کند.

در دنیای کنونی که هر کسی در گوشه ای به کار خویش مشغول است و چندان به اتفاقات جامعه، نقد حاکمان و عملکردها توجه نمیکنند تنها یک خبرنگار دقیق و باهوش می تواند مسائل و مشکلات را رصد کرده، نقد کند و نقدها را از طریق رسانه به گوش مردم و مسئولان برساند و به عنوان پل ارتباطی به ایجاد یک رابطه دوسویه بین مدیران و مردم کمک نماید. در این وضعیت می توان گفت خبرنگاران در افزایش سرعت حرکت جوامع به سمت توسعه نقشی بی بدیل ایفا می کنند که بعضا برخی از مدیران و مردم قادر به درک این مهم نمی باشند.

چند سالی است که نهادها و ادارات مرودشت در روز خبرنگاران نشست ها و برنامه هایی را ترتیب می دهند و از خبرنگاران تجلیل می کنند. در این میان هر سال برخی ادارات به صورت سلیقه ای و گزینشی اقدام به دعوت از خبرنگاران می کردند که با نارضایتی هایی همراه بود.

برخی از مدیران ظرفیت نقد را نداشته و در نشست هایی که با خبرنگاران تشکیل می دادند منتقدان خود را دعوت نمی کردند و برخی از مدیران هم ادعا می کردند خبرنگار دعوت نشده را نمی شناسند و نمی دانستند که خبرنگار است!!

انتخاب های گزینشی و سلیقه ای همانند سوهان روح خبرنگاران پر تلاش شهر را هر سال آزار می داد تا اینکه سال گذشته اکثریت خبرنگاران به خاطر حواشی به وجود آمده تصمیم گرفتند در سال 94 خود خانه مطبوعات مجری مراسم روز خبرنگار باشد.

خبرنگاران مرودشت انتظار داشتند مراسم روز خبرنگار در سال 94 متفاوت از سال های گذشته باشد اما هر چه به مراسم روز خبرنگار نزدیک تر می شویم تبعیض ها و اعمال سلیقه ها بیشتر نمایان می گردد. هر چند مدیر سایت مرودشت نا از مدعوین این برنامه است اما آنچه سبب شد این واژه ها در کنار هم قرار گرفته و در یک تحلیل خودنمایی کند حس قدرشناسی از زحمات و تلاش بی وقفه عزیزانی است که همواره در عرصه اطلاع رسانی پیشتاز و مقدم هستند.

رفتارهای گزینشی و سلیقه ای خانه مطبوعات مرودشت در خصوص ایمیل ها و پیام های دعوت روز خبرنگار حاکی از آن است که این نهاد نماینده تمام خبرنگاران شهر نیست و این باید مد نظر ادارات و ارگان های شهرستان قرار گیرد.

هر چند که رفتارهای گزینشی خانه مطبوعات متاثر از فکر و عمل یک یا دو نفر می باشد اما این همین مقدار هم می تواند در نظر مردم به تمام این نهاد تسری یابد و انگشت اتهام به سمت تمام اعضا خودنمایی کند و این در حالی است که نادیده گرفتن زحمات سایر اعضاء خیانت به تلاش های آنها است و این قضیه این طور نباید تفسیر گردد.


کد مطلب: 9725

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/9725/روز-خبرنگار-یا-خانه-مطبوعات-مرودشت

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir