کتاب "بیا به باران بزنیم2" با حضور شاعران مرودشت رونمایی شد

18 مرداد 1394 ساعت 9:56

اسماعیل خلیفه شاعر مرودشتی بیان داشت: از مسئولان درخواست دارم بعد از دوسال تعطیلی انجمن شعر مرودشت آن را مجددا احیاء کنند.


به گزارش حافظ نیوز به نقل از سایت خبری مرودشت نا، کتاب " بیا به یاران بزنیم 2" در سالن شهید رجایی فرمانداری مرودشت رونمایی شد.

اسماعیل خلیفه نویسنده کتاب " بیا به باران بزنیم 2" در گفت و گو با خبرنگار مرودشت نا بیان داشت: از ده سالگی شعر گفتن را آغاز کردم و در سال های 74 و 75 که انجمن شعر مرودشت جانش تازه بود، با اساتیدی چون فخرالدین زارعی نژاد و علی مرادی آشنا شدم و آرام آرام شعرهایم به سمتی رفت که قابلیت کتاب شدن را پیدا کرد.

خلیفه بیان داشت: با کمک این دو استاد کتاب های "بیا به باران بزنیم" و "بیا به باران بزنیم 2" را چاپ کردم و کتاب دوم از بخش های جد سروده ها و طنز تشکیل شده است و شعرهای این کتاب در قالب مثنوی، رباعی و غزل است و چون تعداد شعرها زیاد نبود که هر کدام را در یک کتاب بیاوریم همه را یکجا جمع کردیم.

وی گفت: کتاب اول من با اینکه زمان بیشتری صرفش شد اما کیفیت کمتری داشت و کار دوم من حدود سه چهار سال طول کشید و کیفیت بهتری داشت.

خلیفه در خصوص انتظارش از مخاطبان کتاب گفت: بزرگترین هدیه به یک شاعر این است که کتاب و اشعارش را یک بار مخاطب بخواند و من نیز از مخاطبان کتابم می خواهم حداقل یک بار این کتاب را بخوانند.

وی از تعطیلی انجمن شعر مرودشت گلایه کرد و بیان داشت: انتظار دارم انجمن شعر مرودشت بعد دوسال تعطیلی به همت مسئولان احیاء شود و مرودشت قلب تپنده شعر ایران است و احیاء انجمن مرودشت به کسانی که می خواهند به این حوزه وارد شوند و فعالیت کنند کمک عجیبی می کند.

در این همایش حمزه علیزاده رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت حضور داشت و عبدالرضا قیصری شاعر و طنزپرداز مرودشتی به نقد کتاب " بیا به باران بزنیم 2" پرداخت.

در کنار رونمایی از این کتاب مراسم شعر خوانی شاعران نیز برگزار گردید و فخرالدین زارعی نژاد، سمیرا رفیعی، عبدالرضا قیصری، علی فروزان فر، عاطفه رضایی و علی مرادی به ترتیب به شعرخوانی پرداختند.


کد مطلب: 9726

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/9726/کتاب-بیا-باران-بزنیم2-حضور-شاعران-مرودشت-رونمایی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir