اماکن گردشگری مرودشت از بسته های سرمایه گذاری برخوردار می شوند

18 مرداد 1394 ساعت 9:59

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس بیان داشت: در حال 29 انجمن میراث فرهنگی فعال در شهرستان های فارس وجود دارد که در زمینه حفاظت از میراث فرهنگی فعالیت می کنند.


به گزارش حافظ نیوز به نقل از ایرنا مصیب امیری، پنجشنبه در نشست خبری در شیراز بیان کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال 93 بیانگر پنج درصد افزایش است و با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید ، شاهد روند رو به افزایش حضور گردشگران داخلی و خارجی در کشور و استان فارس هستیم.
وی به بخشی از امکانات رفاهی فارس در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت:هم اینک 14 هزار تخت اقامتی در هتل های این استان وجود دارد و در حال حاضر 16 هتل، هتل آپارتمان و مرکز اقامتی نیز در فارس در حال ساخت است که تا دو سال آینده به بهره برداری می رسد و می تواند تاثیر قابل توجهی در افزایش میزان تخت ها و مراکز اقامتی این استان داشته باشد.

** شش موزه در فارس در دست احداث است
امیری در بخش دیگری از مطالب خود اظهار داشت: تکمیل موزه های نیمه کاره در استان فارس یکی از مصوبات سفر رییس جمهوری و هیات دولت به این استان (نهم و دهم اردیبهشت 94) بود و این مصوبه به عنوان برنامه محوری دردستور کار میراث فرهنگی فارس قرار گرفت و هم اینک شش موزه در فارس در دست احداث است.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان فارس گفت:مقرر شده این موزه ها درسال 94 و یا سال آینده به بهره برداری برسد و در هفته دولت امسال (دوم تا هشتم شهریور) موزه کتابت و خشنویسی در شهرستان نی ریز افتتاح خواهد شد.

امیری اضافه کرد:بر اساس پیش بینی های انجام شده ، موزه های پاسارگاد، نورآباد ممسنی و باغ موزه مشاهیر و موزه منطقه ای استان فارس در شیراز تا سال 95 به بهره برداری می رسد.
او ادامه داد: هم اینک هفت موزه در استان فارس فعال است و با افتتاح این شش موزه، حدودا نیمی از شهرستان های فارس از موزه بهره مند می شوند.

** احیای انجمن های میراث فرهنگی در روستاها و بخش ها
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس اظهارکرد:احیای انجمن های میراث فرهنگی یکی دیگر ازبرنامه های سال 94 این اداره کل است که از ابتدای امسال تا کنون با جدیت دنبال شده است به گونه ای که هم اینک 29 انجمن میراث فرهنگی در شهرستان های این استان فعال است.

امیری گفت: موضوع احیا و فعال کردن انجمن های میراث فرهنگی در روستاها و بخش های استان فارس نیز در دستور کار است و بی شک احیای این انجمن ها، گامی موثر در حفاظت از آثار تاریخی این منطقه است.

** اجرای بیس از 70 پروژه مرمتی در فارس
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان فارس در قسمت دیگری از مطالب خود گفت:در سال 93 بیش از 70 پروژه مرمتی با اعتباری افزون بر 180 میلیارد ریال در این استان اجرا شد که از این میزان 13 میلیارد و 500 میلیون ریال آن در بخش مرمت و حفاظت آثار تاریخی و 45 میلیارد ریال آن در بخش عمرانی هزینه شد.
امیری اظهارداشت: همچنین در سال 93 بیش از 580 میلیارد ریال اعتبار در حوزه سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان فارس صرف شد.

وی اضافه کرد:همچنین مجهز شدن شش مکان تاریخی و فرهنگی استان فارس به دوربین مداربسته از دیگر فعالیت های این اداره کل در سال 93 است.

** بسته های سرمایه گذاری آماده ارائه به سرمایه گذاران است
معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس نیز در این نشست گفت:با توجه به این که سود بازگشت سرمایه در حوزه گردشگری استان فارس بسیار مناسب است، این اداره کل اقدام به تهیه بسته های سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی کرده است.

حبیب شهبازی افزود:این بسته های سرمایه گذاری با توجه به اسناد بالادستی و طرح آمایش سرزمین در زمینه های اقامتی، تفریحی و پذیرایی در اداره کل میراث فرهنگی فارس برای ارائه به سرمایه گذاران آماده شده است.
او اظهارداشت: تاکنون 12 بسته سرمایه گذاری در زمینه هتل و تاسیسات اقامتی در استان فارس و تعدادی بسته سرمایه گذاری نیز برای مراکز سرگرمی و اردوگاه های گردشگری از جمله مجموعه گردشگری تخت جمشید، میمند فیروزآباد، سد درودزن ، بهشت گمشده در کامفیروز مرودشت و آبشار مارگون در شهرستان سپیدان تعریف شده است.

شهبازی اضافه کرد: تاکنون شماری از سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور برای سرمایه گذاری در استان فارس اعلام آمادگی کرده اند و امیدواریم شاهد حضور گردشگران خارجی نیز در این زمینه باشیم.
وی ادامه داد:هم اینک 280 طرح و پروژه سرمایه گذاری در بخش گردشگری فارس برای دریافت مجوزهای لازم و موافقت اصولی و اولیه به بخش های مختلف معرفی شده است و می کوشیم با هماهنگی دستگاه های مختلف، شرایط حضور سرمایه گذاران در استان فارس بیش از پیش تسهیل شود.


 


کد مطلب: 9727

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/9727/اماکن-گردشگری-مرودشت-بسته-های-سرمایه-گذاری-برخوردار-می-شوند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir