۰
plusresetminus

نیرو انتظامی مرودشت از خبرنگاران تجلیل کرد

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۹
فرمانده نیروی انتظامی مرودشت در مراسم تجلیل از خبرنگاران عنوان کرد: خبرنگار مسئول حفظ حریم اطلاعات مردم و در واقع امانتدار مردم و مسئولین است.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از سایت خبری مرودشت نا، به مناسبت روز خبرنگار نیروی انتظامی شهرستان مرودشت از خبرنگاران مرودشت تجلیل کرد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مرودشت در این مراسم به ویژگی های خبر اشاره کرد و بیان داشت: خبر باید روشن، واضح، گویا، جامع و کامل باشد تا گیرنده متوجه انگیزه انتشار خبر گردد و بتواند آنچه را که در خبر نیاز دارد برداشت کند و اگر خبر ناقص باشد و ابتدا و انتهای درستی نداشته باشد این امر محقق نمی شود.

سرهنگ علی شیبانیان در خصوص اصل امانتداری خبرنگار افزود: خبرنگار مسئول حفظ حریم اطلاعات مردم و در واقع امانتدار مردم و مسئولین است و باید هر آنچه را دریافت می کند همان را نیز منتقل کند و در این خصوص سلیقه ای عمل نکند.

شیبانیان ضمن اشاره به عدم انتشار شایعات اظهار داشت: صحت خبر باید برای خبرنگار مشخص باشد و خبر نباید بر اساس نقل قول، شایعات و پراگندگی های موجود در سطح جامعه باشد و خبر باید از منبع گرفته شود و به مقصد برسد.

وی بیان داشت: خبرنگار نباید از شخص، گروه، قشر و حزب خاصی جانبداری کند و نباید حب و بغض شخصی را در خبر راه دهد و سلیقه ای عمل کند.

وی تصریح کرد: خطرپذیری یکی از ویزگی های بارز خبرنگار است و در دفاع مقدس برخی از خبرنگاران از رزمنده ها جلوتر بودند تا بتوانند خبر و تصویری صحیح ارائه کنند و در حال حاضر نیز برخی خبرنگاران برای تهیه خبر به کشورهای دیگر که در حال جنگ هستند می روند. اگر همین خبرنگاران جان بر کف، خطر پذیر و با تعهد بالا نبودند قطعا این خبرها به دست ما نمی رسید و ما مجبور بودیم این خبرها را از رسانه های بیگانه و ماهواره ها بگیریم و شاید آنها در آن تغییراتی ایجاد می کردند.

خبرنگاران مرودشت

وی اظهار داشت: خبرنگار باید تعهد اخلاقی و تعهد کاری داشته باشد و به نوعی رزمنده باشد. رزمنده تنها کسی نیست که اسلحه دست می گیرد و به خط مقدم می رود بلکه خبرنگار با اسلحه خود که همان دوربین است سوژه های ناب را شکار می کند و در اختیار مردم می گذارد. استفاده صحیح از این اسلحه زمانی اتفاق می افتد که خبرنگارهدف را درست ببیند.

شیبانیان ابراز داشت: خبرنگار باید استعداد جمع آوری، پرورش، انتشار و ارسال اخبار را داشته باشد و هر کسی نمی تواند ادعا کند خبرنگار است.

وی تاکید کرد: خبرنگار باید واقعیت ها و مشکلات جامعه و نقطه نظرات مسئولان را به مردم انعکاس دهد و اگر چنین باشد در مسائل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و حتی در مسائل امنیتی می تواند موثر و موفق باشد.

وی در خصوص احساس امنیت در جامعه بیان داشت: اگر مسائل امنیتی جامعه را درست منعکس کنیم و مسائل نا امنی جامعه را به موقع و در محل خودش منعکس کنیم مردم در جامعه احساس امنیت و آرامش می کنند. احساس امنیت را خبرنگاران در جامعه به وجود می آورند و ما برنامه ای را در خصوص ار تقای امنیت جامعه اجرا می کنیم و ابن برنامه از طریق خبرنگاران باید به گوش مردم برسد.

وی تصریح کرد: وقتی احساس امنیت در جامعه وجود داشته باشد افراد در حوزه های مختلف از قبیل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، دینی، جهادی و ... کار خود را انجام می دهند و حتی سلامت جامعه هم به امنیت بستگی دارد و اگر یک پزشک احساس امنیت نکند در مطب خود برای طبابت و معاینه بیمار حاضر نمی شود.

مرودشت سرهنگ علی شیبانیان فرمانده نیروی انتظامی مرودشت

وی افزود: برخی از خبرها به دلیل مسائل امنیتی نباید انعکاس داده شود یا باید با تاخیر منتشر شود زیرا در غیر اینصورت بسیاری از مسائل امنیتی لوث شده و لو می رود و مسائل محرمانه منتشر می شود و سرنخ هایی هم که وجود دارد از بین می رود.

وی تاکید نمود: از خبرنگاران شهرستان انتظار می رود در خصوص اخبار امنیتی با روابط عمومی و معاونت پیشگیری نیروی انتظامی در خصوص اینکه چه خبرهای باید منتشر شود، چه خبرهایی نباید منتشر شود و اینکه خبرها چه موقع منتشر شود هماهنگ باشند.

در پایان خبرنگاران حاضر در جلسه به بیان دیدگاه ها، پیشنهادات و انتقادات خود پرداخته و تعامل بیشتر نیروی انتظامی را خواستار شدند.
کد مطلب : ۹۷۲۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما