۰
plusresetminus

مسئولان اقلید روز خبرنگار را به رسمیت نشناختند

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۷
درحالی که در تمام شهرستان‌های فارس مراسم تجلیل از خبرنگاران و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای این قشر زحمت‌کش و عاشق برگزار شد، مسئولان اقلید این مناسبت را به رسمیت نشناختند و سرد و خاموش از کنار این مهم بی‌تفاوت گذشتند.
مسئولان اقلید روز خبرنگار را به رسمیت نشناختند
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از اقلید، روز خبرنگار در این شهرستان متفاوت با سایر شهرستان‌ها حتی شهرستان همسایه آن، در سکوتی سرد سپری شد.

هنگامی از حرفه خبرنگاری سخن گفته می‌شود در مرحله نخست عدم امنیت شغلی خبرنگاران و نداشتن حقوق و مزایای کافی و بیمه آنان به ذهن می‌رسد.

خبرنگارانی که با عشق به این حرفه همراه و همگام با مردم و مسئولان در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی شرکت می‌کنند، همدل با مردم در راستای انعکاس کمبودها و امکانات می‌کوشند و هدفی جز پیشرفت کشور، رفاه جامعه و بیان عملکرد مسئولان در راستای ترقی و آبادانی کشور ندارند.

خبرنگارانی که در طول سال از روز معلم، پرستار، دانش‌آموز و ... تا هفته دولت، روز قدس، دهه فجر و... در راستای انعکاس حضور و عملکردها و انتقاد به کاستی‌ها می‌کوشند و خود را به آب‌وآتش می‌زنند تا با دقت، سرعت و صداقت اخبار را انعکاس دهند و اقتدار ایران و ایرانی در هر مقام و منصبی را به جهانیان بشناساند.

تلاش و حضور پررنگ خبرنگاران در عرصه‌های مختلف را نمی‌توان نادیده گرفت و در این راستا و برای تکریم مقام خبرنگاران 17 مردادماه به‌نام روز خبرنگار نام‌گذاری شد تا حداقل سالی یک‌بار این تلاشگران عرصه خبر دیده شوند.

به گزارش فارس، روز خبرنگار در اقلید بسیار متفاوت بود به‌طوری‌که تنها چند تن از مسئولان به پیام تبریک به خبرنگاران این شهرستان در فضای مجازی اکتفا کردند و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی با یک پیامک روز خبرنگار را تبریک گفت.

نه دیدار با امام‌جمعه و نه حضوری با مسئولان شهرستانی و دریغ از برگزاری آیینی به‌نام تجلیل از خبرنگاران این شهرستان و مسئولی که در چنین روزی پای صحبت خبرنگاران این شهرستان بنشیند.

گلایه از مسئولان اداراتی که خبرنگاران همپای آنان در جلسات و برنامه‌های مختلف شرکت کرده و در انتشار اخبار در طول سال تلاش می‌کنند جای خود دارد اما گلایه از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان که باید مدافع حقوق این قشر باشد و فرمانداری به‌عنوان بالاترین دستگاه اجرایی شهرستانی غم‌انگیزتر است.

خبرنگاران شهرستان‌های دیگر در آیین‌های متعددی که این روزها به‌نام آنان برگزار می‌شود از مساعدت مسئولان در امنیت شغلی، بیمه، حقوق و مزایا و ... سخن می‌گویند اما خبرنگاران اقلید در حسرت یک تقدیر به‌سر می‌برند.

این در حالی است که در نزدیک‌ترین شهرستان به اقلید در روزهای متوالی و طی برنامه‌های متعدد از خبرنگاران تجلیل شد و ادارات مختلف به‌صورت ویژه از خبرنگاران فعال در عرصه خبررسانی عملکردها و مسائل و مشکلات مربوطه تقدیر کردند، همچنین فرماندار این شهرستان بر همکاری صددرصدی مسئولان با اصحاب رسانه تأکید کرده و در زمینه رفع مشکلات و مسائل آنان در حد توان و امکانات قول مساعد داد.

به گزارش فارس، در جلسه‌ای که یک روز پس از روز خبرنگار در فرمانداری اقلید تشکیل شد برای تجلیل از کارمندان و پزشکان در روز کارمند و پزشک هماهنگی‌های لازم صورت گرفت اما هیچ‌یک از مسئولان، سخنی از مناسبت روز گذشته و روز خبرنگار به میان نیاوردند.
کد مطلب : ۹۷۵۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما