۰
plusresetminus
در یک‌صد و دهمین جلسه شورای شهر شیراز چه گذشت؛

بحران آب جدی و آموزش‌ برای مدیریت مصرف آب ضروری است/ مصوبه طرح اتصال به خلیج فارس در حال رکود است/170 نشریه مکتوب و برخط در استان فارس وجود دارد/تجلیل از خبرنگاران این حوزه

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۸
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز گفت: طرح اتصال به خلیج فارس یک مصوبه کشوری، رسمی و قانونی است که متأسفانه به دلیل اعتراضات موجود در حالت رکود سپری می‌کند.
شورای شهر شیراز
شورای شهر شیراز
به گزارش "حافظ نیوز"، محمدرضا هاجری در یک‌صد و دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به کمبود آب شیرین در مناطق کم آب و خشک گفت: بحران آب این مناطق را برای تأمین آب موردنیاز خود به اجبار روانه دریاها و اقیانوس‌ها کرده است و این مناطق با نصب آب‌شیرین‌کن مشکل کم‌آبی خود را جبران می‌کنند.

لازم به ذکر است که کمبود آب، ازلحاظ مدیریت مصرف به بحثی کلان و جهانی تبدیل شده است؛ لذا درصورتی‌که این مشکل به وسیله آموزش‌های لازم و مربوطه کنترل نشود حیات موجودات زنده با خطری جدی روبرو می‌شود.

نماینده مردم در شورای اسلامی شهر شیراز با اظهار اینکه برای کنترل معضل کم‌آبی لازم است مدیریت این مشکل به‌صورت چندمرحله‌ای صورت بگیرد، خاطرنشان داشت: ارائه آموزش‌های لازم برای مصرف و مدیریت آب امری ضروری است که صداوسیما و رسانه‌ها، مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها باید توجه ویژه‌ای به این مهم داشته باشند.

هاجری پیشنهاد‌های خود را مبنی بر بازیافت پسماند
طرح اتصال استان فارس به خلیج فارس در جهت تأمین آب برای این استان امری ضروری است
آب‌های مصرفی و جمع‌آوری، کنترل، مدیریت و تصفیه منطقه‌ای آب و فاضلاب برای استفاده مجدد که می‌تواند برخی از مشکلات را رفع کند ارائه داد و عنوان کرد: استان فارس بر روی خط خشک‌سالی قرار دارد.

وی افزود: هم‌جواری و نزدیکی استان فارس با دو استان پر آب کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری فرصت مناسبی برای تأمین برخی نیازهای این استان است؛ این موضوع می‌تواند منجر به سرمایه‌گذاری مشترکی باشد که برای دو استان منفعت دارد و نقش مشکل‌گشایی را ایفا کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز علاوه بر اظهار اینکه طرح اتصال استان فارس به خلیج‌فارس در جهت تأمین آب برای این استان امری ضروری است، بیان داشت: طرح اتصال به خلیج فارس یک مصوبه کشوری، رسمی و قانونی است که متأسفانه به دلیل اعتراضات موجود در حالت رکود سپری می‌کند؛ لذا لازم به ذکر است که برای اجرای هرچه بهتر این مصوبه لازم است فضا آرام باشد. 

هاجری گفت: طرح انتقال آب خلیج فارس و نصب آب‌شیرین‌کن در راستای تأمین نیازهای ضروری استان‌های کرمان، فارس و یزد مصوب شده است که باید مسئولین به‌صورت جدی پیگیری کنند. وی افزود: استان کرمان هم‌اکنون در آستانه انتقال
170 نشریه بر خط و مکتوب در استان فارس وجود دارد
آب است ولی فعلاً استان‌های فارس و یزد در حال بررسی هستند.

وی با تأکید بر جلوگیری از به هدر رفتن آب و تخلیه سفره‌های زیرزمینی عنوان کرد: بهره‌گیری از شیوه‌های کنترل‌شده در کشاورزی و قطره‌ای کردن آبیاری سبب متمرکز شدن آب‌های پراکنده می‌شود که این به نفع حفظ حیات است. 

معاون مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد استان فارس نیز در این جلسه بیان داشت: استان فارس در حیطه فعالیت‌های مطبوعاتی چهارمین رتبه را در سطح کشور به خود اختصاص داده است. 

صابر سهرابی از فعالیت تعداد 170 نشریه مکتوب و برخط در استان فارس خبر داد و با اشاره به تبدیل روز خبرنگار به هفته این قشر فرهیخته عنوان کرد: در هفته خبرنگار تمامی مسئولين به نحو شایسته از خبرنگاران تقدیر و تجلیل به عمل آوردند. وی همچنین گفت: امیدواریم بستر مناسبی برای فعالیت هرچه بهتر و بیشتر خبرنگاران استان فراهم شود.

بنابراین گزارش، در انتهای جلسه از خبرنگاران و عکاسان حوزه شورای اسلامی شهر شیراز تقدیر شد و نمایندگان خبرنگاران و عکاسان حوزه شورای اسلامی شهر شیراز به برخی از مشکلات این قشر اشاره کردند.
کد مطلب : ۹۷۶۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما