۰
plusresetminus
مدیر کمیته امداد خرمبید عنوان کرد

10 درصد از جمعیت خرمبید زیرپوشش کمیته امداد قرار دارد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۵
مدیر کمیته امداد خرم‌بید با اشاره به وجود بیش از 200 واحد سنگ‌بری، صنعتی و تجاری در این شهرستان از زیرپوشش کمیته امداد قرار داشتن 10 درصد از جمعیت خرم‌بید ابراز تأسف کرد.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از خرم‌بید، محمدتقی ملایی بعدازظهر امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه که در مرکز مدیریت کمیته امداد این شهرستان برگزار شد با گرامی‌داشت یاد شهید صارمی و با تکریم جایگاه خبرنگاران از مساعدت اصحاب رسانه در انعکاس عملکردها، مشکلات، درخواست‌ها و مسائل کمیته امداد در راستای فقرزدایی این شهرستان تقدیر کرد.

مدیر کمیته امداد خرم‌بید بابیان اینکه در این شهرستان بیش از 200 واحد سنگ‌بری، صنعتی و تجاری فعال است تصریح کرد: فقرا و محرومان و کمک نمادین به آنان نباید زمینه پیشرفت تجاری و کسب‌وکار افراد شود بلکه باید با خلوص نیت و در راستای کسب رضای اللهی برای فقرزدایی بکوشیم.

وی به وجود دو مرکز نیکوکاری در خرم‌بید و خدمت 33 نیروی رسمی و قراردادی در کمیته امداد این شهرستان اشاره و عنوان کرد: کمیته امداد خرم‌بید با خدمت به 2 هزار و 427 خانوار نیازمند حدود 5 هزار و 156 مددجو را زیرپوشش قرار داده و در راستای کمک موردی به حدود 600 خانوار مستضعف می‌کوشد.

ملایی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 260 زن سرپرست خانوار زیرپوشش کمیته امداد خرم‌بید قرار دارند از ارائه خدمات به 17 خانواده زندانی، 138 دانشجو و بیش از یک‌هزار دانش‌آموز و... خبر داد بیان داشت: ارائه خدمات مشاوره‌ای از دیگر عملکردهای کمیته امداد خرم‌بید است که سال گذشته در قالب این خدمت 3 هزار و 216 مددجو بهره‌مند شدند که نتیجه مثبت آن در کاهش آمار طلاق این شهرستان آشکار شد.

مدیر کمیته امداد خرم‌بید به بهره‌مندی 95 مددجو از دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و همچنین شرکت 147 نفر در اردوهای تربیتی این نهاد اشاره و عنوان کرد: طی سال‌های گذشته یک‌هزار و 294 طرح اشتغال‌زایی مددجویی که 150 طرح مربوط به سال گذشته است توسط کمیته امداد خرم‌بید هدایت، حمایت و نظارت ‌شده و به نتیجه رسید.

این مسئول با اشاره به آیات و روایات متعدد در راستای کمک، حمایت و محبت از خدمت کمیته امداد خرم‌بید به 155 یتیم نیازمند خبر داد و افزود: 880 حامی خیر و نوع‌دوست از ایتام زیرپوشش کمیته امداد این شهرستان حمایت می‌کنند که 60 درصد از این حامیان بومی هستند.

ملایی در پایان سخنان خود بابیان اینکه خبرنگاران امانت‌دار مردم و نظام‌اند که باقدرت قلم خود وظیفه سنگینی در انعکاس حقایق به‌عهده‌ دارند مساعدت بیشتر و بهتر اصحاب رسانه در انتشار اخبار و واقعیت زندگی نیازمندان و هشدار و تشویق مسئولان، اغنیا و خیران در فقرزدایی را خواستار شد و خاطرنشان کرد: کمک به نیازمندان و فقرا موجب رفع بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و ایجاد امنیت و آسایش اجتماعی می‌شود.

به گزارش فارس، در پایان این جلسه از خبرنگاران فعال در خرم‌بید که در راستای انعکاس اخبار، مسائل و عملکردهای کمیته امداد این شهرستان فعالیت می‌کنند تقدیر شد.
کد مطلب : ۹۸۰۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما