۰
plusresetminus

نیروی کار و انرژی مهم‌ترین عامل سرمایه‌گذاری خارجی در ایران است

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۱
مشاور سازمان برنامه‌ریزی و بودجه کشور گفت: نیروی کار تحصیل‌کرده ارزان و انرژی فراوان از مهم‌ترین عوامل اصلی توجه کشورهای خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران است.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از لارستان، مهدی پازوکی با اشاره به چگونگی طی مسیر پیشرفت توسط ابرقدرت‌های اقتصادی دنیا مانند ایالات متحده آمریکا، چین، ژاپن و آلمان، اظهار داشت: آنچه سبب پیشرفت این کشورها به ویژه کشورهای اروپایی شده است تغییر روش تولید از پیش از انقلاب صنعتی به بعد از انقلاب صنعتی یا همان تغییر از تولید سنتی به صنعتی بود.

وی با بیان اینکه نمی‌توان با یک مدیریت سنتی جامعه را به سمت صنعتی سوق داد، افزود: جهان مدرن در اندیشه‌های مدرن اداره می‌شود نه در ابزارهای مدرن که نمونه بارز آن تفاوت کشورهای اروپایی با کشورهای حوزه خلیج فارس است.

این استاد دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه برای توسعه لارستان راهی جز برخورد با معضلات فکری نیست، تصریح کرد: توسعه یک فرآیند دائمی در حال جریان است و زمانی توسعه اقتصادی رخ می‌دهد که مبانی آن از سنتی به صنعتی تغییر یابد.

مشاور سازمان برنامه‌ریزی و بودجه کشور با برشمردن عوامل اصلی توسعه، خاطرنشان کرد: توسعه خواستنی است و باید تمام مشکلات بشری را با علم حل کرد.

وی با تأکید بر نقش ثبات و امنیت، نیروی انسانی کارآمد، مدیریت علمی و ترویج فرهنگ توسعه در جذب سرمایه‌گذاران، گفت: حداقل ویژگی‌های فرهنگ توسعه، حاکمیت نگرش علمی به موضوعات، باور فرهنگی برابری انسان‌ها، رعایت حقوق متقابل، اعتقاد به آزادی انسان‌ها و دوری از ریاضت نامعقول است.

پازوکی از مهم‌ترین دلایل اصلی توجه کشورهای خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران را نیروی کار تحصیل‌کرده ارزان و وجود انرژی فراوان در کشورمان دانست و تصریح کرد: با مطالعه در چهار شاخصه راهبردی تولیدی، اجتماعی، زیربنایی و رفاهی لارستان، زمینه سرمایه‌گذاری در این شهرستان باید فراهم شود تا در پی آن توسعه، درآمد سرانه و رفاه را در پی داشته باشد.

مشاور سازمان برنامه‌ریزی و بودجه کشور با بیان اینکه سرمایه‌های موجود در بانک‌های این منطقه را می‌بایست به سوی نیازهای شهرستان هدایت کرد، عنوان کرد: تلاش برای توسعه تجاری و بازرگانی لارستان یکی از ظرفیت‌های بزرگی است که باید به نحو مطلوب از آن بهره برد.

وی پیشنهاد ایجاد و توسعه صنعت توریسم درمانی در منطقه لارستان با توجه به استقرار فرودگاه بین‌المللی در این شهرستان را مطرح کرد و افزود: می‌توان با توسعه صنعت گردشگری و هتل‌داری و همچنین تجهیز بیمارستان‌ها به امکانات مدرن و متخصصان مجرب، توریسم‌درمانی در این منطقه را گسترش داد و رونق اقتصادی را به این نقطه از کشور وارد کرد.

به گزارش تسنیم، نخستین همایش تخصصی «لارستان در مسیر توسعه» با حضور مسئولان، تجار، صنعتگران، کشاورزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم لارستان در محل تالار وحدت شهر لار برگزار شد.
کد مطلب : ۹۸۱۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما