۰
plusresetminus
مشاور وزیر ارشاد:

مهم‌ترین تلاش اردوگاه‌های ضددین تقدس‌زدایی از عرصه‌های مقدس است/ تجرد از توطئه‌های تقدس زدایی از خانواده است/ سالانه ۸۰۰ هزار ازدواج و ۱۶۰ هزار طلاق در کشور ثبت می‌شود

تاریخ انتشارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۹
گلزاری گفت: مشکلات اشتغال و مسائل اقتصادی برای پسران، مشکل پیدا کردن همسر مناسب برای دختران و ترس از ازدواج و مسائل فرهنگی و برخی آداب رسوم‌های اشتباه علت گرایش به تجرد در جامعه است.
ازدواج
ازدواج
به گزارش "حافظ نیوز"، محمود گلزاری در افتتاحیه طرح توانمندسازی فعالان فرهنگی در شیراز با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های نظام‌های توحیدی و نظام‌های مادی گرایی که مبتنی بر انسان محوری، این است که نظام‌های توحیدی همه چیز را از خدا دانسته و مسئله عمده در این نظام توجه دادن به امر مقدس است، گفت: ما در جهانی بی هدف و نامربوط که اشیا، زمان‌ها و مکان‌ها ارزش واحدی داشته باشند به سر نمی‌بریم و به نسبت تقرب و نزدیکی به خداوند ارزش هر چیزی بالاتر است و این یکی از ویژگی‌های نظام توحیدی است.

وی افزود: در دیدگاه توحیدی به بعضی از موارد مذکور تقدس اعطا
برای تقدس زدایی نهاد خانواده توطئه‌های بزرگی از سوی استکبار انجام شده است
شده که وقتی با تقدس رو به رو می‌شویم مسئله حریم و حرمت به وجود می‌آید.

مشاور وزیر ارشاد در امور خانواده و جوانان تصریح کرد: مهم‌ترین و پرآسیب‌ترین جنبه تمدن الحادی جدید سعی در تقدس زدایی است به گونه ای که ارزش انسان‌ها تنزل پیدا می‌کند و اگر مقدس‌ها را نداشته باشیم تفاوتی بین انسان و حیوان وجود نخواهد داشت و مهم‌ترین تلاش دیدگاه‌های غیرتوحیدی و اردوگاه‌های ضد دین تقدس زدایی از تمام عرصه‌های مقدس است.

گلزاری با بیان اینکه برای تقدس زدایی نهاد خانواده نیز توطئه‌های بزرگی از سوی استکبار انجام شده، اظهار داشت: آن‌ها خانواده را که قدمتی به اندازه خلقت انسان دارد، به عنوان نهادی رو به زوال نشان می‌دهند و مسئله زوال خانواده‌های سنتی به شکل مختلف دنبال می‌شود.

مشاور وزیر ارشاد افزود:
۱۱.۵ میلیون نفر جوان مجرد در سن ازدواج زیر ۳۵ سال در کشور وجود دارد
تجرد و عقب انداختن ازدواج از توطئه‌های دیگر برای تقدس زدایی از خانواده است و سعی کرده‌اند که کل علت ایجاد خانواده را در امر تأمین نیازهای جنسی خلاصه کنند و پابه پای دیگر جنبه و مظاهر دین به خانواده نیز حمله می‌شود.

گلزاری با اشاره به اینکه ۱۱.۵ میلیون نفر جوان مجرد در سن ازدواج زیر ۳۵ سال در کشور وجود دارد، گفت: مشکلات اشتغال و مسائل اقتصادی برای پسران، مشکل پیدا کردن همسر مناسب برای دختران و ترس از ازدواج و مسائل فرهنگی و برخی آداب رسوم‌های اشتباه علت گرایش به تجرد در جامعه است.

وی به ارائه آماری درباره طلاق نیز پرداخت و گفت: سالانه ۸۰۰ هزار ازدواج و ۱۶۰ هزار طلاق در کشور ثبت می‌شود و باید مسائل فرهنگی هر استان را به شکل بومی شناخت و عوامل مشکل زا برای امر ازدواج را پیدا کرد.
کد مطلب : ۹۸۳۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما