۰
plusresetminus
نقدی بر اظهارات اخیر محمدرضا عارف در جمع اصلاح طلبان فارس و کرمان؛

از سیاست‌های غلط دولت اصلاحات که فارس را به خاک سیاه نشاند تا ادعاهایی که یکی پس از دیگری تکذیب می‌شوند!

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۷
دور شدن فارس از صنایع راهبردی و مولد و نگاه ویژه به مسئله تولید گندم آن هم به هر قیمت در این استان، در زمان دوران اصلاحات پایه ریزی و بلکه تئوریزه شد.
حمیدرضا عارف
حمیدرضا عارف
به گزارش "حافظ نیوز"، طی هفته گذشته محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان و نامزد انصرافی جریان اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری سال 92، در دیدار با جمعی از اصلاح طلبان استان فارس به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در این دیدار به ظرفیت‌های بالقوه استان فارس اشاره کرد و گفت: استان فارس از هر نظر وضعیت برجسته‌ای دارد. در دولت اصلاحات همیشه در مسئله کیفیت گندم نگاهمان اول به استان فارس و بعد به استان گلستان بوده است. دانشگاه شیراز نیز اکنون جزو بهترین دانشگاه‌ها محسوب می‌شود. وی در عین حال تصریح کرد که به دلایلی نتوانستیم از ظرفیت‌ این استان به‌صورت مطلوب استفاده کنیم و امیدواریم در دولت تدبیر و امید شرایط بهتر شود.

عارف با بیان اینکه «استان فارس در یک مسیری که نباید می‌افتاد، قرار گرفت»، گفت: امیدواریم که در دوره استاندار جدید شرایط تغییر کند و مدیران ارشد استان، همسو با دولت در جهت پاسخ‌گویی به مطالبات مردم گام بردارند.

وی همچنین هفته گذشته در دیدار جمعی از اصلاح طلبان استان کرمان نیز گفت: برخی ناجوانمردانه به اصلاحات تهمت می‌زنند که پروژه تغییر نظام را عنوان می‌کنند. در حالی که پروژه تغییر در چهارچوب نظام، رعایت قوانین و برای تحقق آرمان‌ها و ادای دین نسبت به شهدا، ادای وظیفه به مردم و نظام تلاش می‌کنیم و باید در سال جاری فاز دوم این پروژه به خوبی دنبال شود تا فاز مهم تر یعنی خرداد 96 را با جدیت دنبال کنیم.

از سیاست‌های غلط دولت اصلاحات که فارس را به خاک سیاه نشاند تا ادعاهایی که یکی پس از دیگری تکذیب می‌شوند!

همانگونه که دکتر عارف به عنوان یکی از لیدرهای اصلی این روزهای جریان اصلاحات بیان می‌کند، دور شدن فارس از صنایع راهبردی و مولد و نگاه ویژه به مسئله تولید گندم آن هم به هر قیمت در این استان، در زمان دوران اصلاحات پایه ریزی و بلکه تئوریزه شد. در روزهایی که در استانی همچون اصفهان، صنایع مادر و اشتغالزا یکی پس از دیگری طرح ریزی و به اجرا در می‌آمد و باعث اشتغالزایی در سطح وسیع و تولید ارزش افزوده برای این استان می‌شد، مسئولان دولت اصلاحات عقیده داشتند که فارس همسایه جنوبی اصفهان باید بخش اعظمی از گندم کشور را تولید کند و با همین تصور غلط، طی هشت سال دوران حاکمیت اصلاحات و پس از آن، هیچ دولتی به فکر پایه ریزی صنایع مادر در فارس نیفتاد و مهم‌تر از همه آنکه حتی کشاورزی نیز در فارس به صورت صنعتی پایه ریزی و دنبال نشد.

ماحصل نگاه کشاورزی به فارس و اصرار بر تولید گندم به هر قیمت در این استان، آن شده است که امروز چاه‌های کشاورزی و در واقع منابع آب زیرزمینی استان فارس یکی پس از دیگری خشک می‌شود و بنابر اعلام وزارت نیرو، فارس سومین استان درگیر با بحران کم آبی و خشکسالی می‌باشد. به عبارت صحیح تر بحران کم آبی در فارس حتی از برخی استان‌های کویری کشور نیز حادتر است و عمق چاه‌های آب در برخی مناطق استان از چند ده متر به چند صد متر رسیده است! نتیجه دیگر نگاه کشاورزی به فارس آن است که امروز با خشک شدن منابع زیر زمینی و عدم امکان کشت و زرع، از یک سو مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرهای بزرگ استان شدت گرفته است و از سوی دیگر، فارس سومین نرخ بیکاری جمعیت تحصیلکرده را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

بر همین مبنا، در شرایطی که استان همجوار فارس مانند یزد که سال‌ها به عنوان یکی از استان‌های محروم کشور مطرح بود، این روزها با گسترش شهرک‌های صنعتی و کارگاه‌های تولیدی به یکی از استان‌های مولد و تولیدکننده ارزش افزوده در کشور مطرح شده است اما فارس که روزگاری مهد بی بدیل کارخانجات و صنایعی چون آزمایش، لاستیک دنا، مخابرات راه دور و ... بود این روزها نه صنعت قابل توجهی برایش مانده و نه دیگر همچون گذشته توان تولید محصولات کشاورزی را دارد. در واقع همه این اتفاقات ناگوار ماحصل نگاه غلطی بوده است که از دوران اصلاحات نسبت به فارس اعمال شد و این روزها نتایج شوم خود را نشان می‌دهد.

و اما نکته دیگری که در سخنان حمیدرضا عارف حائز اهمیت است، آن است که وی عنوان می‌دارد عده ای به اصلاح طلبان ناجوانمردانه تهمت می‌زنند که آن‌ها برای سرنگونی نظام اسلامی تلاش می‌کنند!

این اظهارات عارف در حالی بیان می‌شود که هفته گذشته، صادق خرازی یکی دیگر از سران جریان اصلاحات درباره رفتارهای برخی اصلاح‌طلبان گفته بود: «کسانی را یادم هست که در دورانی که سفیر بودم با خارجی‌ها مذاکره می‌کردند و به دشمن گرا می‌دادند، من آن‌ها را به عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارم، لیستشان را هم دارم و اگر قرار باشد، روزی به مردم ارائه خواهم داد.»

علاوه بر این، باز هم طی هفته گذشته فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس که همواره خواستار تغییر نظام سیاسی ایران بوده است طی اظهاراتی صریح گفت: باید امیدوار باشیم اصلاح‌طلبان، بحث را به نفع خود تمام کنند!

و باز هم در هفته ای که عارف سخن از پایبندی اصلاح طلبان به آرمانهای انقلاب می‌زد، «مايکل لدين» از حاميان کودتاي مخملي و مشاور سابق شوراي امنيت ملي آمريکا و عضو برجسته مؤسسه «آمريکن اينترپرايز» و دستيار ويژه «دونالد رامسفلد» وزير دفاع اسبق آمريکا و «ديک چني» معاون جرج بوش در يادداشتي در نشريه «فوربس» نوشت: سناتور «چاک شامر» نقش مستقيمي در نامه نگاري محرمانه بين دولت اوباما و سران آشوب عليه دولت ايران در سال 1388 و در پي انتخابات رياست جمهوري داشته است. لدين افزود: دولت (آمريکا) تصميم گرفت پيامي براي گروه (مير حسين) موسوي و جنبش سبز بفرستد.

سناتور شامر دوستي در وال استريت داشت که با سبزها در ارتباط بود و همان فرد به عنوان رابط انتخاب شد. وي در ادامه نوشته است: از شامر خواسته شد از طرف دولت اين پيام را به رهبران سبزها منتقل کند: «سبزها بايد بدانند که اين سؤالات از جانب وزير خارجه (آمريکا) ارسال شده است. سؤالات اين‌هاست: ما بايد چه کاري انجام دهيم؟ چه کاري نبايد انجام دهيم؟»

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت آنچه که عارف عنوان می‌دارد، تنها یک ادعای باطل است، ادعایی که در همان هفته ای که وی آن را بر زبان راند سه بار مورد تشکیک قرار گرفت؛ علاوه بر این نیم نگاهی به پرونده خیانت بار جریان اصلاحات در راه اندازی و رهبری فتنه 78 و 88 نشان می‌دهد که این جریان تا چه حد برای حمله به جمهوریت و اسلامیت نظام و براندازی نظام جمهوری اسلامی آمادگی دارد! گرچه این نسبت را نمی‌توان به همه اصلاح طلبان اطلاق کرد اما سؤال همیشگی آن است که چرا همواره افراط گرایان و براندازان در این جریان سیاسی نقش اصلی را ایفا کرده‌اند!
 
کد مطلب : ۹۸۳۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما