۰
plusresetminus
رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده حوزه علمیه قم:

سطح نخبگی در شیراز بالا است/ ظرفیت‌ها در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که مصلحت فرهنگی شیراز را نمی‌دانند

تاریخ انتشارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۴
حجت‌الاسلام زیبایی نژاد گفت: وضعیت اجتماعی به گونه‌ای است که تمام ساختارها در اختیار شادکامی فردی و توسعه‌طلبی دنیایی قرار گرفته است.
حجت الاسلام محمدرضا زیبایی نژاد
حجت الاسلام محمدرضا زیبایی نژاد
 به گزارش "حافظ نیوز"، حجت‌الاسلام محمدرضا زیبایی‌نژاد در مراسم افتتاحیه طرح توانمندسازی فعالان فرهنگی در شیراز، با بیان اینکه ظرفیت فرهنگی شیراز بالاست و این مسئله ای است که افرادی از عرصه‌های مختلف به آن اقرار کرده‌اند و گفته شده که فهم و سطح نخبگی شیراز بالاتر از دیگر نقاط است، ولی ظرفیت‌های فرهنگی شهر در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که مصلحت فرهنگی شیراز را نمی‌دانند و هدایت فرهنگی بر خلاف جریان نخبگی در شیراز به خوبی انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در حقیقت سطح فرهنگی و نخبگی در شیراز بالاست ولی از لحاظ هویت فرهنگی و سطح عمل در کشور محروم واقع شده است، تصریح کرد: در شیراز اصحاب فرهنگی به سختی به دور هم جمع می‌شوند، عملیاتی را انجام می‌دهند و یا حرف یک دیگر را می‌فهمند.

رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده حوزه علمیه قم با بیان اینکه شیراز دچار آرمان زدگی است، گفت: در شیراز اصحاب فرهنگی به سختی به دور هم جمع می‌شوند، عملیاتی را انجام می‌دهند و یا حرف یک دیگر را می‌فهمند.

حجت‌الاسلام زیبایی‌نژاد بیان کرد: در شیراز هویت جمعی شکل نمی‌گیرد و در حالی که انگیزه‌ها بالاست، ولی کسی نیست که آن‌ها را به دور هم جمع آورد و در شیراز بین افراد و خانواده‌ها چیزی به نام زبان مشترک وجود ندارد.

رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده حوزه علمیه قم با بیان اینکه وضعیت اجتماعی به گونه ای است که تمام ساختارهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در اختیار شادکامی فردی و توسعه طلبی دنیایی قرار گرفته است، افزود: یکی از تحول‌های رخ داده آن است که خانواده که به شکل سنتی در خدمت ارزش‌های اجتماعی بوده به سمت تولید ارزش‌های مصرفی حرکت می‌کند.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات افرادی که قصد دارند ناهنجاری‌های جامعه را اصلاح کنند آن است قبل از فهمیدن پدیده می‌خواهند آن را حل کنند در حالی که اول باید انرژی را صرف فهمیدن موضوع و پس از آن اصلاح آن کرد.

رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده حوزه علمیه قم گفت: نیاز داریم که در حوزه خانواده گروه‌هایی شکل بگیرند که امروزی تر، تخصصی تر و دینی تر سخن بگویند و با توجه به این مسائل مربوط به هر نقطه حتی شمال و جنوب شیراز با هم متفاوت است در زمینه آسیب شناسی باید بومی عمل کرد.
کد مطلب : ۹۸۳۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما