۰
plusresetminus
نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد:

انتشار شایعه «شیراز، سکولارترین شهر ایران» در مقابل «شیراز، رتبه نخست کشور در سرمایه اجتماعی» است/ ضرورت سرمایه‌گذاری بر کانون خانواده

تاریخ انتشارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۲
آیت‌الله ایمانی گفت: در بررسی‌هایی که در مسئله سرمایه اجتماعی شیراز و استان فارس انجام گرفت مشخص شد که استان فارس و شیراز رتبه نخست کشور را در سرمایه اجتماعی دارد
آیت‌الله ایمانی
آیت‌الله ایمانی
 به گزارش "حافظ نیوز"، آیت‌الله اسدالله ایمانی در مراسم افتتاحیه طرح توانمندسازی فعالان فرهنگی در شیراز، با اشاره به شایعات اخیر مبنی بر اینکه شیراز سکولارترین شهر ایران است، گفت: رهبر معظم انقلاب شیراز را به عنوان حرم سوم معرفی کردند و فرمودند «شیراز از نظر مسائل مختلف در قله است».

وی با بیان اینکه در بررسی‌هایی که در مسئله سرمایه اجتماعی شیراز و استان فارس انجام گرفت مشخص شد که استان فارس و شیراز رتبه نخست کشور را در سرمایه اجتماعی دارد، افزود: اما نشریه‌ای در یکی از دانشگاه‌های دسته دوم کشور منتشر شد که به یکسری آمارها و استدلال‌ها مستند است که در آن شهری که به عنوان حرم سوم بوده و هست و در قله معرفی شده و هست و در تمام کارهای خیر این شهر و استان پیشتاز است، این آمار می‌گوید که شیراز اولین شهر سکولار کشور است.

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزش سبک زندگی اسلامی باید جامعه ما را به سمت و سوی احیای ارزش‌ها که در رأس آن کانون گرم خانواده است، هدایت کند.

وی بیان داشت: بررسی مجموعه آیات کریمه قرآن مجید این واقعیت را برای ما تبیین می‌کند که اسلام به دنبال آرامش و طمأنینه برای انسان‌هاست , خداوند ازدواج، خانه، یاد خدا، آفرینش شب و همه مسائل را در یک بستر برای رسیدن به آرامش و حفظ امنیت خاطر انسان‌ها طراحی کرده است و این نشان حرکت صحیح انبیا در طول تاریخ بوده است.

آیت‌الله ایمانی اظهار کرد: کانون گرم خانواده و یاد خدا به عنوان نقطه اصلی ایجاد آرامش و تداوم آن مطرح است. وی بیان کرد: متأسفانه دشمنان قسم خورده ما در این 100 سال اخیر تلاش کردند دنیای اسلام را از داشتن یک کانون گرم خانواده دور کنند و طبعاً ما هم وظیفه داریم برای حفظ خانواده و گرمی کانون آن سرمایه‌گذاری کنیم.
کد مطلب : ۹۸۳۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما