۰
plusresetminus

بازگشت مختصصان ایر‌انی خارج از کشور به ایران

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۹
رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور از ثبت‌نام ۱۳۰ متخصص فعال در خارج کشور برای بازگشت به ایران خبر داد.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از فارس، سورنا ستاری عصر امروز در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران در مورد چگونگی تشکیل شورای فضایی بیان کرد: جلسات کمیسیون راهبردی شورای عالی فضایی کشور شهریور امسال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سیاست‌‌گذاری این شورا برای برنامه‌ریزی پنج سال آینده کشور است، تصریح کرد: هم‌اکنون بحث فضایی را به‌صورت جدی پیگیری می‌کنیم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این بحث به‌تازگی وارد شد.

این مسئول بیان کرد: مرکز ملی فضایی تشکیل شده و کار خود را آغاز کرده است.

ستاری در مورد فرار نخبگان و مغزها از کشور، یادآور شد: با واژه فرار در این بخش موافق نیستم و آن را لغت درستی نمی‌دانم.

وی با اعلام اینکه تا نتوانیم اکوسیستم دانش‌بنیان کشور را به درستی برقرار کنیم این مشکل در نیروی انسانی وجود دارد، عنوان کرد: این نیروی انسانی می‌تواند تحصیل‌کرده و یا دارای مهارت بالا باشد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور تصریح کرد: این مسئله به صورت زیرساختی باید حل شود ولی در بنیاد ملی نخبگان از ابتدای امسال به دنبال ساماندهی و جذب متخصصان خارج از کشور هستیم که تاکنون ۱۳۰ نفر ثبت‌نام کردند و حدود ۸۰ نفر هم به کشور بازگشتند که در ۲۰۰ دانشگاه برجسته دنیا تلاش داشتند.

این مسئول گفت: در این بین افرادی داریم که از کشور خارج می‌شوند و بخشی از آنها به صورت موقت به خارج کشور می‌روند هرچند تمام این افراد سرمایه‌های کشور هستند.

ستاری گفت: در مورد خروج نخبگان از کشور آمار دقیقی وجود ندارد، آمار بخش مربوط به بنیاد ملی نخبگان هم آمار ساختاری نیست و تا زمانی که از اکوسیستم اقتصاد دانش‌بنیان به درستی استفاده نکنیم همچنان مشکل خروج از کشور وجود دارد.
کد مطلب : ۹۸۶۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما