۰
plusresetminus
توسط کمیته امداد داراب صورت می‌گیرد

ایجاد اشتغال برای 500 مددجوی دارابی

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۸
مدیر کمیته امداد داراب گفت: در سال جاری با پرداخت 37 میلیارد و 640 میلیون ریال تسهیلات به 287 مورد طرح اشتغال‌زا، زمینه ایجاد حداقل 500 فرصت شغلی جدید در این شهرستان فراهم می‌شود.
ایجاد اشتغال برای 500 مددجوی دارابی
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از داراب، سعید عطوفت‌شعار صبح امروز در جمع تعدادی از مددجویان جویای کار این شهرستان اظهار کرد: در راستای توانمندسازی مددجویان زیرپوشش که استعداد ایجاد اشتغال را دارند طی سال گذشته با همکاری بانک‌های عامل برای 287 خانوار از مددجویان و مجریان طرح‌های خودکفایی اشتغال‌زایی شده است.

وی افزود: در دیدار با رؤسای شعب بانک‌های عامل با تقدیر در مورد تعامل و همکاری برای پرداخت وام‌های اشتغال و خودکفایی به مددجویان زیرپوشش و مجریان این طرح‌ها مذاکراتی به‌ منظور ارائه خدمات بهتر در سال جاری صورت گرفت.

مدیر کمیته امداد داراب با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح‌ها بالغ‌ بر 37 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، اضافه کرد: وام‌های اشتغال این نهاد به‌ صورت تسهیلاتی با سود کم پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: از 287 طرح اشتغال‌زا تصویب‌ شده در کمیسیون اشتغال این شهرستان 242 مورد از محل تسهیلات بانکی و اعتبارات بنگاه‌های کوچک اقتصادی زودبازده و 45 مورد از محل اعتبارات صندوق اشتغال نیازمندان بوده که 27 مورد در قالب طرح‌های مشاغل خانگی و 215 مورد در قالب طرح‌های خوداشتغالی صورت گرفته است.

این مسئول با تشریح طرح‌های اجرا شده تصریح کرد: از 287 طرح اجرا شده 142 طرح دامداری، 12 طرح کشاورزی و باغداری، پنج طرح قالیبافی و صنایع‌ دستی، 114 طرح صنفی و صنعتی و همچنین 14 طرح در زمینه حمل‌ و نقل صورت گرفته که زمینه اشتغال بیش از 500 نفر را فراهم کرده است.

عطوفت‌شعار با تأکید بر اینکه اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی پس از برگزاری دوره‌های آموزشی و ایجاد مهارت لازم برای مددجویان زیرپوشش صورت گرفته است، افزود: برای پایداری طرح‌های اشتغال، این نهاد آموزش‌های لازم کوتاه‌مدت و بلندمدت، پیش و هنگام اجرای طرح را در دستور کار دارد و پس از اجرای طرح‌های اشتغال به‌ منظور به حداقل رساندن انحراف طرح‌ها و کارآمدی اشتغال موجود هر ماه از طرح‌های اشتغال و خودکفایی بازدید می‌شود؛ در سال گذشته بیش از 3 هزار و 115 مورد بازرسی از طرح‌های اشتغال این نهاد به‌ عمل‌ آمده است.

مدیر کمیته امداد داراب تصریح کرد: با پرداخت 37 میلیارد و 640 میلیون ریال تسهیلات به 287 مورد طرح اشتغال‌زا زمینه ایجاد حداقل 500 فرصت شغلی جدید در این شهرستان فراهم می‌شود.

 
کد مطلب : ۹۸۸۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما