وجود بیش از 150 آزمایشگاه تخصصی و فوق تخصصی و 5 دانشکده مصوب در واحد مرودشت

25 مرداد 1394 ساعت 11:59

دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت یکی از واحدهای دانشگاهی جامع جنوب کشور است که در زمینی به مساحت 120 هکتار و فضای آموزشی حدود 150 هزار مترمربع به دانشجویان عزیز خدمات ارائه می‌دهد.


به گزارش حافظ نیوز به نقل از ایسکانیوز، واحد مرودشت بیش از 150 آزمایشگاه تخصصی و فوق تخصصی و 5 دانشکده مصوب دارد که نزدیک به بیست هزار دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های مختلف آن به تحصیل مشغول هستند.

این واحد دانشگاهی نزدیک به یازده مجله علمی، پژوهشی مصوب وزارت علوم دارد که از این حیث در بین کل واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مقام اول را داراست و از نظر این شاخص دربین دانشگاه‌های بزرگ کشور مقام برتر را دارد. همچنین تعداد6 شرکت دانش‌بنیان در این واحد دانشگاهی مستقر که نقش عمده‌ای در تبدیل علم به ثروت ایفا خواهند کرد. همچنین علاوه بر کتابخانه جامع این دانشگاه، کتابخانه دیجیتالی نیز در این واحد دانشگاهی دایر است که به اکثر مجلات معتبر دنیا دسترسی داشته و نقش عمده‌ای در برآورده کردن نیازهای اطلاعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی ایفا می‌کند.

وجود پتانسیل‌های بالای آموزشی و پژوهشی در این دانشگاه سبب شده است که واحد مرودشت بتواند با شهرداری شیراز، صنایع الکترونیک شیراز، شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی، پژوهشی منعقد کند.

امکانات رفاهی و ورزشی مختلف اعم از سالن‌های ورزشی چند منظوره، سالن‌های اختصاصی، تجهیزات کامل تربیت‌بدنی، زمین چمن استاندارد ، استخر شنا ویژه دانشجویان تربیت‌بدنی از دیگر امکانات دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت است.

این واحد دانشگاهی با همت و تلاش استادان و کارکنان از بدو تاسیس تاکنون مفتخر است به برگزاری همایش‌های متعدد ملی و بین‌المللی که حضور شخصیت‌ها و دانشمندان در این کنفرانس ها چشم گیربوده است به عنوان مثال می‌توان از حضور بان کی مون دبیر سازمان ملل به صورت ویدئو کنفرانس نام برد.

از جمله امکانات دیگر این دانشگاه کلینیک مشاوره و روان درمانی است که علاوه برخدمات آموزشی وپژوهشی برای دانشجویان رشته‌های علوم تربیتی، به همشهریان خدمات روانشناختی ارائه می‌کند.

نزدیک 1000 نفر عضو هیأت علمی دارای مدارک تخصصی با مراتب علمی استادیاری، دانشیاری و استاد تمامی در خدمت دانشجویان واحد مرودشت هستند که شاغل بودن اکثر فارغ‌التحصیلان مستعد نشان از کیفیت مطلوب آموزشی این واحد دانشگاهی دارد به طوریکه این واحد جزء یکی از بهترین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‌شود.

قطب جمعیتی شهرستان مرودشت و فاصله اندک این شهرستان با شیراز به عنوان پایتخت فرهنگی کشور عزیزمان ایران، اتوبان استاندارد و ایمن شیراز –مرودشت، همچنین حضور کارکنان صدیق و استادان به نام و شاخص در رشته‌های مختلف که بعضی از آنان چهره‌های ماندگار علمی و فرهنگی کشورمان هستند باعث شده بسیاری از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت را به عنوان محل تحصیل خود انتخاب کنند و برای آن دسته از دانشجویانی که از شیراز به این دانشگاه می‌آیند، سرویس ایاب و ذهاب مناسب فراهم است.

کسب عنوان‌های متعدد قهرمانی در اکثر رشته های ورزشی در مسابقات استانی، کشوری و جهانی نیز از دیگر افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت است، جابر بهروزی قهرمان وزنه‌برداری دانشجویان جهان، سجاد بهروزی قهرمان وزنه‌برداری جهان، مریم احمدی قهرمان کشتی آلیش در مسابقات بین المللی و آسیایی و مژده مردانی قهرمان المپیک ناشنوایان در رشته کاراته از جمله دانشجوی این واحد دانشگاهی هستند.


کد مطلب: 9890

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/9890/وجود-بیش-150-آزمایشگاه-تخصصی-فوق-5-دانشکده-مصوب-واحد-مرودشت

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir