۰
plusresetminus

«کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز» همچنان در گیر‌ودار بی‌مهری‌ها! / از مصوبات ناپخته تا هجمه کسانی که شیراز را سکولار می‌خواهند!

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۷
شورای محترم شهر و کلیه مسئولان و دلسوزانی که خواستار تداوم فعالیت های مستمر این کانون فرهنگی در شهر شیراز هستند، باید به نحوی عمل کنند که این کانون فرهنگی برای تداوم و گسترش فعالیت‌های فرهنگی خود طی سالیان متمادی دچار مشکل نشود.
کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز
کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز
به گزارش "حافظ نیوز" حواشی و مشکلات کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز به عنوان یکی از موثرترین پایگاه‌های فرهنگی سطح کشور در جذب مخاطب جوان و القای مفاهیم و ارزش‌های دینی همچنان ادامه دارد.

در آخرین رویداد پیش آمده، شورای شهر شیراز در یکصدونهمین جلسه علنی خود لایحه ای مبنی بر واگذاری دو هزار مترمربع زمین از بوستان جنت واقع در خیابان شهید فرزدقی به کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز با قید حفظ مالکیت زمین برای شهرداری شیراز را به تصویب رسانید. در همین رابطه ذکر چند نکته ضروری است:

1- طی روزهای اخیر که بحث واگذاری زمین به کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز مطرح شده است، در برخی مجامع خبری و فضای مجازی هجمه‌هایی علیه این اقدام ارزشی شورای شهر صورت گرفته و همچنان ادامه دارد و متاسفانه فضاسازی صورت گرفته است که گویا شورای شهر به دلیل واگذاری زمین برای انجام امور فرهنگی مرتکب خطایی فاحش شده است! این در حالی است که در شرایطی که شیراز تحت شدیدترین تهاجمات فرهنگی دشمنان اسلام قرار دارد و برخی فرقه‌های ضاله نیز شیراز را کانون فعالیت‌های خود قرار داده‌اند،
در شرایطی که شیراز تحت شدیدترین تهاجمات فرهنگی دشمنان اسلام قرار دارد و برخی فرقه های ضاله نیز شیراز را کانون فعالیت های خود قرار داده اند، از مسئولان انتظار می رود برای حفظ معنویت جوانان شیراز شرایطی را فراهم کنند که در هر منطقه ای از شهر یک کانون فرهنگی فعال برای نشر معارف اسلامی احیا شود
از مسئولان فرهنگی و حتی غیر فرهنگی شهر انتظار می‌رود برای حفظ معنویت و تقویت ایمان جوانان ساکن سومین حرم اهل بیت (ع) شرایطی را فراهم کنند که در هر منطقه و محله ای از شهر شیراز یک کانون فرهنگی فعال در تراز رهپویان وصال برای نشر معارف اسلامی و مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان احیا شود؛ حال عده ای درست در نقطه مقابل این هدف ایستاده‌اند و از یک سو در برابر کمک‌ها و عنایات خاصه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به آموزشگاه‌های موسیقی سطح شهر که بعضاً موارد خلاف اخلاق و اختلاط‌های غیر شرعی و آموزش‌های غیر اسلامی نیز در برخی از آن‌ها مشاهده می‌شود سکوت کرده‌اند و از سوی دیگر در برابر کمک شورای شهر به بزرگ‌ترین و موثرترین کانون فرهنگی استان فارس که برای جلوگیری از تعطیل شدن آن صورت گرفته است فریاد وا اسلاما سر می‌دهند! به راستی آیا این جماعت شیراز را شهری سکولار می‌پسندند؟!

2- در خصوص واگذاری قسمتی از پارک جنت به کانون فرهنگی رهپویان وصال ذکر چند نکته ضروری است.

نخست آنکه کانون فرهنگی رهپویان وصال با توجه به انبوه مخاطبان خود به ویژه در مناسبت‌های مذهبی، هرکجای این باغ و حتی در حاشیه آن نیز احداث شود کل کارکرد تفریحی باغ را خواهد گرفت و این مسئله دقیقاً همان بهانه ای است که عده ای از همان جماعتی که شیراز را سکولار و ضد دین می‌خواهند به بهانه صیانت از باغ جنت تحریک به برگزاری و یا فراخوان تجمع خواهد کرد.

نکته دوم آنکه نباید فراموش کرد پیش از این گستردگی فعالیت‌های کانون و انبوه مخاطبان و بروز مشکلاتی از قبیل کمبود فضا موجب برخواستن صدای اعتراض از برخی همسایگان و اطرافیان این کانون فرهنگی در دو محل پیشین آن، یعنی مسجد بیمارستان نمازی و مسجد خیرات شده بود؛ حال پرسش این است که آیا دوباره باید این اتفاق در باغ جنت
مسئولان باید توجه داشته باشند که اگر زمانی، شورای شهری بر سر کار آمد که برخی اعضای آن معتقد بودند در جایی مثل پارک حتی نباید یک نمازخانه احداث شود آنگاه چه بر سر محل جدید کانون فرهنگی رهپویان وصال خواهد آمد؟
به گونه ای دیگر تجربه شود؟

نکته سوم آنکه علت بروز مشکلات پیش آمده در حال حاضر برای کانون فرهنگی رهپویان وصال چیست؟ مگر غیر از این است که بنا بر گفته حجت الاسلام سید محمد انجوی نژاد مسئول این کانون، سال‌ها عمر و انرژی و سرمایه مادی و معنوی خیل عظیمی از جوانان مؤمن شیرازی و دست اندرکاران این کانون فرهنگی در زمین دیگران صرف شده است و حال خسران و پشیمانی به بار آورده است؟ آیا احتمال بروز مجدد این اتفاق در باغ جنت دور از ذهن نخواهد بود؟ دست اندرکاران و مسئولان کانون رهپویان وصال باید توجه داشته باشند که اگر زمانی، شورای شهری در شیراز بر سر کار آمد که همچون گذشته، برخی اعضای آن معتقد بودند در جایی مثل حاشیه پارک بلوار شهید چمران حتی نباید یک نمازخانه احداث شود آنگاه چه بر سر محل جدید کانون فرهنگی رهپویان وصال خواهد آمد؟ آن هم در شرایطی که تملک زمین در اختیار شهرداری است و این محل نیز در بوستان جنت واقع است!

 3- آنگونه که یکی از اعضای محترم شورای شهر شیراز به خبرنگار "حافظ نیوز" گفته است، برخی از استعلامات واگذاری این زمین به کانون فرهنگی رهپویان وصال منفی بوده است از جمله استعلام ترافیک و پلیس راهور

حال پرسش این است که چرا باید مجدداً مسئولان برای تداوم فعالیت‌های این کانون فرهنگی اقداماتی را انجام دهند که در آینده با آشکار شدن معایب آن، مجدداً این کانون فرهنگی مورد اتهام قرار گیرد؟

4- به نظر می‌رسد برای آنکه مشکل اسکان این کانون فرهنگی برای همیشه برطرف گردد، در ابتدا باید در پی توافق و یا خرید زمین فعلی و منتهی به مقتل شهدا بود چرا که این محل از قداست خاصی برخوردار
بهترین و بلکه تنها گزینه واگذاری محلی به کانون فرهنگی رهپویان وصال است که این کانون فرهنگی بتواند برای ده ها سال فعالیت روی آن حساب باز کند.
بوده و محل رجوع بودن آن به عنوان مقتل و معراج شهدا موضوعیت و اهمیت دارد بنابراین شاید بهترین گزینه آن باشد که با واگذاری زمین به وراث خانواده مرحوم جلایر در مکانی دیگر، آن‌ها اداره موقوفات و سند زمین‌های الحاقی را به صورت قطعی به کانون واگذار نمایند.

و در صورت عدم امکان تحقق این امر، بهترین و بلکه تنها گزینه واگذاری محلی به کانون فرهنگی رهپویان وصال است که این کانون فرهنگی بتواند برای ده‌ها سال فعالیت روی آن حساب باز کند. آن گونه که یکی از اعضای شورای شهر شیراز در گفتگو با "حافظ نیوز" اعلام کرد، در فاصله دو کیلومتری محل فعلی این کانون فرهنگی، در کنار بلوار مطهری جنوبی زمینی به وسعت چندهزار متر مربع وجود دارد که هم مالکیت آن قابلیت انتقال قطعی به این مجموعه فرهنگی را دارد و هم به لحاظ استعلامات مربوطه، موقعیت جغرافیایی و طرح‌های تفصیلی شهرسازی، می‌توان برای اسکان این مجموعه فرهنگی برای چند دهه روی آن حساب ویژه باز کرد؛ علاوه بر این به نظر می‌رسد گزینه اول پیشنهادی برخی اعضای شورای شهر برای واگذاری زمین به کانون فرهنگی رهپویان وصال همین زمین بوده است.

در پایان به نظر می‌رسد شورای محترم شهر و کلیه مسئولان و دلسوزانی که خواستار تداوم فعالیت‌های مستمر این کانون فرهنگی در شهر شیراز هستند، باید به نحوی عمل کنند که این کانون فرهنگی برای تداوم و گسترش فعالیت‌های فرهنگی خود طی سالیان متمادی دچار مشکل نشود.
 
کد مطلب : ۹۸۹۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
میرزا
feedback
United States
سیاه نمایی عده ای هم جالبه!
عده ای که زمین باغ جنتی رو که کاملا بلا استفاده و بدون درخت هست رو فضا سبز اعلام میکنن!!!
نسل سومی
feedback
Iran, Islamic Republic of
طعنه وبلاگی حجت الاسلام انجوی نژاد به تجمع بر علیه ساخت مجموعه فرهنگی در باغ جنت
حجت الاسلام سیدمحمد انجوی نژاد با انتشار مطلبی در وبلاگ شخصی اش تجمع کنندگان و سنگ اندازان در مقابل ساخت مجموعه فرهنگی در باغ جنت را مورد طعن قرار داد.
وی در بخشی از این مطلب که به زبان طلبگی و با استفاده از اصطلاحات حوزوی نوشته شده است می گوید: از آنجا که اطلاعیه و فریاد و حمایت و ایراد و انتقاد و پیشنهاد و امثالهم کمترین هزینه ای ندارد و جامعه رجال لا تلهیهم و نسوان لا تلهیهن در راستای حمایت قاطع و عنایت واصل و حکمت متعالیه و قضاوت متعارفه و سرهم بندی فلسفه و مغلطه و سفسطه و مضحکه و منظره و ملعبه و خلاصه خیلی دوستدار و حامی ...
مدیر کانون فرهنگی رهپویان وصال در پایان این مطلب با لحنی گلایه آمیز می نویسد: می رویم تا داشته باشیم افاضات کلامی و خطوات نهانی و خطرات جانی و نزدیک می شویم به الطاف خفیه و یاران کریمه ...
این مطلب را شاید بتوان تنها عکس العمل مستقیم حجت الاسلام انجوی نژاد به اتفاقات اخیر در خصوص پیگیری مکان اختصاصی کانون فرهنگی رهپویان وصال باشد.
ظاهرا وی از پیگیریها به تنگ آمده است که با استفاده از عبارت الطاف خفیه حرف خود را به پایان رسانده است.
انتها/
razmjooi
feedback
Iran, Islamic Republic of
عجبا از سومین حرم اهل بیت که با مجلس اهل بیت در تضاد است
razmjooi
feedback
Iran, Islamic Republic of
عجبا از سومین حرم اهل بیت که با مجلس اهل بیت در تضاد است