۰
plusresetminus
مدیرکل نوسازی مدارس فارس:

هفت هزار کلاس درس استان فارس در برابر زلزله آسیب پذیر است

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۸
مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس گفت: هفت هزار مدرسه دراین استان از استانداردهای لازم برای مقاومت در برابر زلزله برخوردار نیستند که از این تعداد بیش از دو هزار مدرسه در شهر شیراز در مقابل زمین لرزه آسیب پذیر است.
هفت هزار کلاس درس استان فارس در برابر زلزله آسیب پذیر است
به گزارش حافظ نیوز به نقل از ایرنا، احمد دست نیان شامگاه سه شنبه در حاشیه هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان فارس در شهر جدید صدرا افزود: مقاوم سازی و نوسازی این مدارس نیازمند همت والای خیرین همچون گذشته است.

وی گفت: لزومی ندارد که هر فرد علاقه مند به مشارکت در کار خیر مدرسه سازی، فردی ثروتمند باشد بلکه همه مردم استان را به کمک می طلبیم که ولو با یک آجر یا خرید تجهیزات مانند آبسردکن و دیگر ملزومات در امر مدرسه سازی و تجهیز مدارس مشارکت کنند.

مدیرکل نوسازی مدارس فارس با بیان این که این استان به لحاظ جذب مشارکت های مردمی در ساخت مدارس در زمره استان های برتر کشور است، ابراز امیدواری کرد با حضور پررنگ خیرین امسال این استان به مقام نخست کشور دست یابد.

دست نیان در پاسخ به پرسشی پیرامون بیشترین مشارکت مردمی در ساخت مدارس استان گفت: فرد نیکوکاری بنام کریمی با مشارکت در ساخت بیش از 12 مدرسه و خیر دیگری بنام معارف که امسال ساخت هفتمین مدرسه را آغاز کرد، بیشترین کمک ها در روند مدرسه سازی را در سطح استان داشته اند.

مدیرکل نوسازی مدارس فارس در پاسخ به خبرنگاری که پیشنهاد انتشار اوراق مشارکت در ساخت مدارس استان مانند تجربه انتشار اوراق برای ساخت بیمارستان تخصصی سرطان را مطرح کرد، ضمن استقبال از پیشنهاد گفت: بیمارستان سرطان معطوف به یک مورد است و ماهیت مدارس با بیمارستان تفاوت دارد چرا که مدرسه سازی اقدامی پراکنده در گستره استان است .

وی ادامه داد: معمولا خیرین برای نقاط خاص مانند زادگاهشان یامکان هایی که از آنجا خاطره دارند آمادگی خود را برای ساخت مدرسه اعلام می کنند.

دست نیان گفت: می توان گفت که بیش از سه هزار خیر و نیک اندیش در استان فارس کمک هایی بیش از 200 میلیون ریال در ساخت مدارس تاکنون داشته اند.

هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان فارس با اعلام آمادگی شمار زیادی از خیرین و افراد نیک اندیش برای ساخت مدارس در نقاط مختلف استان همراه بود.

این جشنواره به میزبانی شهر صدرا در 15 کیلومتری شمال غرب شیراز برگزار شد؛ شهری جدید که مسوولان از نیازهای فوری آن به ساخت واحدهای آموزشی سخن گفته اند.
کد مطلب : ۹۹۲۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما